söndag 7 februari 2021

Köksfix....




Jag hämtade Kennet och Mollie på undantaget. Hon informerade att melodifestivalen skulle börja och vi var tvungna att ha nåt gott i soffan till programmet. Jaha då får vi väl lösa det då sa jag. Mer behövde jag inte bry mej om det för när vi kom hem så började Mollie dona i köket. Själv körde jag ved en timme i galet vackert vinterväder. Kallt med soligt.

När jag kom i var hon i full färd med att göra chokladbollar och ischocklad. Hon fixade alltihop själv vilket kändes fint för oss båda. Frihet för mej och Jagfixardetsjälvkänslan för henne. När jag såg henne i köket blev jag själv sugen på att skapa något. Jag bestämde mej för Korvbröd och släta kardemummabullar. Tanken är att vi ska vara självbakande på allt vårt bröd detta året. Jag ser det som något fint och självklart också som en liten utmaning. Dom släta bullarna doftade magiskt i huset, att dom blev en aning för stora var inget jag brydde mej så värst mycket om, det är bara gott. Även korvbröden blev en aning för stora denna gången men jag tycker att det blir bättre och bättre för varje gång.
Självklart var vi tvungna att provsmaka bröden så vi tände grillen och la på några korvar. Vi åt dom ute vilket kändes helt rätt trots dom få graderna. Bröden funkade perfekt och Mollies kommentar till det hela var:
- Dom var mycket bättre denna gången mamma.
Jo jag tackar jag ;)

För att Kennet ska vara den mysiga, harmoniska och trevliga hund som vi vill ha när vi ska sitta i soffan på kvällen så tog jag med honom ut på berget. Iklädd springskor. Det blev en väldigt behaglig tur för oss båda. 

Och ja, kvällen blev som planerad. han sov som en gris medans hans båda mattar snaskade på hemmagjort mellosnacks.





Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar