torsdag 9 december 2021

Ekorren…..


Bara jobb i sikte. Ekorrhjulet rullar på och det går inte att bromsa det just nu. Att det är en rejäl nerförsbacke gällande när jag får tillbaka mitt indragna körkort gör att jag ändå ser en ljusning i tillvaron. Det är inte mycket som behövs för att glädja ;)

Denna veckan andas vi handboll. Träningar och matcher avlöser varandra. Fyra dagar av sju ska min dotter stå i gumpadojorna på fötterna och en handboll i näven. Hon är glad och hon är med i ett fantastiskt team.

Jag fastnade en roterande del och nageln delades på mitten. Blodvite och smärta följde. En konversation i mitt huvud. Och frågan Hur dum får man bli? Ja det finns något som heter learning by doing. Inte alltid bra vill jag lova.

Det finns andra glädjeämnen i mitt liv just nu och det ska jag absolut njuta av.



Jockarp.



1 kommentar: