fredag 24 december 2021

Arla morgon……


Shou sugi ban en japansk teknik.


Många sjuklingar och människor som vill vara lediga innan jul. Det var anledningen till att jag lillejulafton klev upp 04:00 och staplade pinnar i 8h. Man får försöka hjälpas åt. Men nu väntar lite välbehövligt jullov ihop med min dotter.

Mollie hade under dagen hjälpt mormor att städa inför julen, morfar satte in granen och myset klädde den. Bäst teamjobbet minsann.

Kvällen blev fantastiskt. Det var så längesen jag och Tant N drabbade samman men nu fick vi till det. Till uppesittarkvällen. Lite turbulent gällande duttande och glädjen var stor när hon duttat fram 25000 kronor. Att det sen visade sej att hon tagit helt fel siffror gjorde inte det hela mindre roligt precis ;) jag slog till och vann en hundring vilket jag var väldigt glad över. Självklart hade jag önskat att det var Mollie som pluttat fram det. Jag tror hon hade blivit väldigt glad.

Hemma i byn var vi sent och det blev hopp i lopplådan bums. Det hade varit en lång dag.


Myskväll….


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar