onsdag 15 december 2021

Julgran och svarv…..




Mollie kom hem sent från skolan, men det var fortfarande lite ljus kvar av dagen. Vi tog oss upp i skogen för att hämta hem årets julgran. Hon gillar det, jag gillar det och Kennet gillade det. Vi fick tag på en helt lagom gran, som vanligt har jag hellre en lite mer ofin gran som jag huggit själv i egen skog än en perfekt gran som är inhandlad. Det är liksom känslan av att ge sej ut på granspaning som jag gillar bäst.
Tanken var att vi inte skulle ta in granen riktigt än men vi kunde inte låta bli. Så in med den och kläder och ljus på.

Mollie hade givetvis smugglat med sej en minigran hem, den satte hon i en vas som hon pimpade juligt. Hon fortsatte sen med att dra fram alla tomtar och änglar hon hittade och placerade ut dom i huset. Jag stannade upp, andades och räknade några siffror. Det är svårt när man inte gillar julen och förstå hennes entusiasm. Men jag försökte verkligen vara glad och peppande för hennes skull.

Jag har hängt i verkstan några timmar. Jag fick en beställning av en vän. Det är lite otäckt att göra något till någon annan när dom vet om det. Det blir liksom lite press. Jag blev iallafall nöjd över resultatet. Dock vet jag inte om den kommer hålla. Jag har snabbtorkat den i micron innan jag svarvade på träklumpen. Men jag hoppas den är okej.
Jag passade på att svarva lite mer när jag ändå var på plats och jag njuter verkligen av både arbetet och resultatet. 




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar