fredag 17 december 2021

Firar…..




Livet har blivit betydligt enklare. Efter att avtjänat straffet på två månader är jag nu åter fri. Jag tvättade bilen utvändigt och dammsög henne invändigt. Sommardäck byttes ut mot vinterdäck och hon ställdes åter på i trafik. Vi var redo. Och gosse vilken frihet. Jag körde Mollie till skolan och på vägen slog jag till henne lite lätt på armen för att få hennes uppmärksamhet, jag pekade på hastighetsmätaren och flinade. Kolla här då sa jag. 70 km på skylten och 70 på mätaren i bilen. Vad duktig du är sa Mollie och även hon flinade. 

Jag har satt fart på benen igen nu när snön nästan smält bort. Kennet och jag rasslade in en mil och det kändes helt underljuvligt. Herregud vad jag mådde bra.

När man har fina och hjälpsamma människor i livet så vill jag självklar betala tillbaka lite. Jag fixade därför en tårta för att fira lite. Det uppskattades. Så roligt att glädja.

Tårtdags…..




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar