tisdag 28 juni 2022

Ledig tid…….





Att gå hem på semester är en speciell känsla. Att veta att man förfoga över exakt 24 timmar om dygnet, ingen kan säga vad jag ska göra, ingen kan ens förvänta sej att jag ska göra något. Jag gör precis vad jag vill.

Midsommarafton tog myset och jag och hoppade på våra cyklar och trampade ner till slätten i Valje. Där närvarade vi vid ett traditionellt firande. Folkdansarna dansade och när dom var klara med dansen gick dom för att hämta den vackra midsommarstången som skulle resas. Efter det var det förnedringsdans som gällde. Små grodorna revs av och ung som gammal hoppade runt i gräset. Mollie hade sett framemot det så det var bara att koackakak för mej med.

Fröken särbo kom och med sej hade hon en liten labbe valp som är tänkt att bli assistanshund vad det lider. Jag var inte superlycklig över hunden för mister K har visats sej ogilla valpar. Något vi legat i hårdträning med den senaste månaden för att få honom på bättre tankar än att bita dom små liven. Jag kände dock att jag inte var färdig tränad och kände mej osäker över hur han skulle bete sej.

Vi började med att gå en kontrollerad promenad, jag gjorde som jag lärt mej att göra med honom och det funkade fint. Vi utmanade honom lite i taget. Dom fick vara åtskilda under natten och så fortsatte vi att jobba. Vi var på stranden och där var dom i varsitt koppel och det gick fint.
Kvällen exakt ett dygn efter att lilla valpen kommit släppte vi ihop dom och Kennet skötte sej väldigt bra. En Sten lämnade mitt hjärta. Herregud så skönt. Allt löser sej.






Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar