lördag 23 september 2017

Lösningsbenägen......



Tredje världskriget låg dallrande i luften redan när jag gick in till min dotter för att väcka henne, jag kände bums att idag var det konfliktläge. Jag bad henne ta på sej sina kläder och komma ut och äta sin frukost. Hon kom ut och satte sej till bords och där satt hon bara och glodde rakt fram. Jag bad henne att äta så hon inte skulle behöva stressa innan taxin kom. Nepp totalvägran både av mackan och mjölken. Jag morrade lite och sa att då blir det toabestyren. Nepp tvärstopp där med. Och nä jag orkade inte bry mej. Åk till skolan utan mat i magen och utan att kissa och borsta tänderna, gör det bara.
Och jag behövde en påse att andas i ;)
Ibland blir det fel helt enkelt och denna fredagsmorgon blev allt fel. Det enda ljusa i situationen var att jag visste att det kunde bara bli bättre.

Jag tog en väldigt behövlig tur med hundarna på berget, jag kunde andas igen. Så skönt. Jag hade lovat att leverera in en bil till stan och det fick jag göra ett par dagar tidigare än planerat för att kunna lösa logistiken. Bilen kördes in och jag sprang hem, jag la självklart till en liten extra sväng, bara för att jag kunde.

Vedkörning åter igen, jag jag blir lite besatt när jag väl sätter den sidan till ;)

Lösningsbenägen javisst. Vi löste problematiken med pressträffen. Det fanns fler flygbiljetter så nu får myset hänga med på en liten tur till huvudstaden. Det var inga problem med att få henne ledig från skolan och jag vet anledningen. Hon hänger med väldigt bra där.

Jag gav en intervju till en lokaltidning och det var lite småklurigt att inte säga för mycket men samtidigt berätta vad som hänt och händer. Det var ett trevligt samtal och vi sa på återhörande.
Mer media i form av en kärleksspecial i tidningen Land. Det var så roligt att se alla bönnerna samlade, snart får jag träffa dom alla igen och det ska bli superhärligt.

Mollie kom hem och vi lagade lite mat och åt, efter det väntade det en toppenmysig eftermiddag och kväll ihop med min icke kaffedrickande vän och hennes son. Vi började i badhuset och där låg vi och plaskade och filosoferade i flera timmar. Mollie åkte den stora rutchbanan i den stora bassängen och hon simmade mycket. Bra där.

När vi var lagom urlakade duschade och bastade vi en stund sen drog vi till stan och Burger King. Mollie var vrålhungrig och välte i sej 12 nuggets.
Vi kramade och sa hejdå till våra vänner sen drog myset och jag hem. Där poppades popcorn och vi myste till det rejält i soffan en stund innan nattningen.

Fredagsmys...


Jockarp

1 kommentar: