fredag 22 september 2017

Mossa och moln.....

Tandlös....<3


Myset i taxin i vanlig ordning och jag tog en promenad på berget, den avslutades och en löptur tog vid. Jag hade varit vaken under natten och filosoferat lite på livet och dom tankarna fortsatte under min tur på berget.
Jag kände ett lyckorus när jag befann mej i ett tankesnurr så jag var bara tvungen att kasta mej på rygg bland mossan och titta på molnen när dom seglade förbi. Det gjorde mej inget att jag blev blöt på ryggen, jag var i lyckan.

Hem och vedkörningen fortsatte, jag är inne i ett skönt ös nu och jag njuter av det fysiska arbetet.
Mollie kom hem med taxin mitt under min vedlastning.
Hon sa allvarligt till mej.
- Mamma sätt dej på trappan med mej jag har en sak jag ska visa dej.
Okej sa jag lite småpirrigt inför vad som komma skulle.
Hon öppnade sin väska och tog fram ett rött kort, på kortet satt tand nummer 8. Hon har tappat två tänder denna veckan, det börjar bli dyrt för fröken tandfee ;)

Lite mat i magarna, lite fällande av tårar sen var det badhuset som gällde.
Vi hängde i badet i två timmar och vi var lagom skrynkliga när vi gick in i duschen.
I omklädningsrummet kom det fram en tjej och frågade om jag var en av årets bönder och när programmet börja. Mollie stod under fönen så hon hörde knappt mitt svar.

Jag hade samtal med TV4 på vägen hem, jag har lite och lösa ihop med dom gällande pressträffen som ska ske på måndag. Att ha barn och att ha barn själv är ibland ett evigt pusslande och logistiskt tänkande.
Jag är så fruktansvärt trött på att stå i en beroendeställning till andra människor. Ja det är faktiskt så att jag har inte kunnat klara mej själv under sju års tid. Det är inte okej. Jag är över 40 år men jag klarar mej inte själv, inte klokt egentligen.
Jag la fram ett förslag till TV och hoppas att det går att lösa. Jag har lärt mej under årens lopp att har man ett eget förslag brukar det vara enklare att lösa saker. Vi får se var det landar.

Mjölkinköp och hem till byn, lite chill i soffan ihop med kamphundarna sen var det minsann kväll för oss båda. Vi var trötta efter ännu en aktiv dag.

Massa ved ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar