onsdag 29 november 2017

Hemma hos.....

Humf, på en 7-årings nivå :)


Mollie har dragit på sej en liten förkylning, det gjorde att hon vaknade upp ett par gånger under natten, det betyder också att jag vaknade upp. Hon ville ha vatten och det fick hon, jag bolsade upp bakom hennes rygg så hon kom lite högre upp, det hjälpte.
Mej hjälpte det dock inte, jag förblev vaken.
Hon var pigg när hon vaknade vilket var skönt så hon åkte till skolan.

När jag hämtade henne efter avslutad dag så hade hon en ny bok med sej, tydligen hade dom haft besök från en bibliotekarie. Hon hann inte hoppa in i bilen förrän hon började läsa. Älskar min bokslukerska.

Vi käkade lite och sen chillade vi soffan. Det väntade simskola för Mollie och kvällslöpning på berget för mej så lite vila skadade minsann inte efter en hård dag.

Löpningen ja, jag sprang förbi platsen där jag bestämde mej för att jag skulle skriva min bok. Jag kände den där pirrande känslan nu som då. Den där känslan när man ger sej fan på att man ska klara av en sak samtidigt som man är väldigt osäker på om det verkligen ska gå. Det gick och jag kände en oerhörd stolthet när jag sprang förbi, det gör jag alltid när jag passerar platsen.
Jag passerade även den backe som jag sprang upp och ner i när Mollie låg i sin liggvagn och sov middag när hon var en liten tös. Jag flinade lite åt minnena att jag sprang där upp och ner som värsta byfånen, men sen drog jag upp för backen för allt vad tyget tålde. Så sjukt go känsla att känna att det inte fanns något motstånd. Det största problemet var när jag skulle ner för backen, det var kolsvart och jag höll på att hamna i periferin, för att slå av på tempot var ju inget jag funderade på att man kunde göra. Töffe.

Jag har fått nya följare på bloggen vilket alltid är roligt. En del är landsmän men jag har även upptäckt att en del kommer från granlandet Norge Väldigt roligt, jag hälsar er välkomna till ett liv pågår ;)

Mollie och jag har bestämt att vi ska göra en egen julkalender på instagram i år. Vi gillar att dela med oss av vårt liv och många gillar att ta del av vårt liv av olika anledningar, så det låter ju kanon så långt ;)
Vi kör på temat hemma hos....
Tanken är att vi varje dag från den 1/12-24/12 ska lägga upp filmsnuttar från vårt hem, vi har 11-15 rum i palatset (lite beroende på hur man räknar) Vi tänker oss insida så som utsida. Mollie älskar att gå husesyn och även att dela med sej av vårt hem, så vi kommer går all in här. Häng med oss om ni vill ;)



Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar