måndag 2 april 2018

Lediga....



Vi har hunnit med mycket på kort tid. Vi hade besök i palatset, en frukostdejt som vips blev två.
När vi vält ner en massa mat och blurrat och vi vinkat iväg dom så drog vi omgående iväg. Mot sydligare breddgrader, närmare bestämt Malmö. Vi kör till ett badhus och det var helt sjukt med folk, Folk från olika länder vilket gjorde att förståelsen kanske inte var det bästa över vilka regler som fanns i badhuset. Jag fick ta tag i en badvakt som i sin tur fick styra upp det lite. Att vissa inte förstod eller inte ville förstå att dom utsatte andra för fara genom att inte följa reglerna var faktiskt inte mitt jobb att lösa. Jag höll mej nära Mollie hela tiden, jag släppte inte henne med blicken en hundradels sekund på grund av just det.

Vi badade klart och duschade och körde vidare och checkade in på ett hotell. Myset hoppade självklart i sängen men själv lät jag faktiskt för dagen vuxet bli. Ovanligt.
Vi gick ut och käkade, jag tog thai mat och det förvånade mej att inte Mollie också tog det men hon ville ha potatis och snitsel.



Vi lekte lite på en lekplats och köpte sen med oss lite snask till hotellet. Där parkerade vi oss i sängen och glodde på TV, till och med jag glodde. Det var trevliga barnprogram och vi tittade ända tills tröttheten tog överhand. Så himla mysigt att somna ihop. Att jag vaknade klockan ett på natten och inte kunde somna om var inte lika mysigt dock. Morr.

Uppstigning och frukost. Vidare tog vi tåget söderut. Mot Danmark och till den blå planeten. Det var så sjukt kallt när vi gick från tåget till den gigantiska och mycket speciella byggande. Jag gillar nog byggnaden i sej bättre än själva sevärdigheten. Mollie var helvild, hon älskar verkligen Uttrarna Mojje och Agnes. Det är hennes absoluta favoriter. Vi strosade runt ett par timmar sen tog vi tåget tillbaka, vi hämtade ut kärran och drog hemåt. Några mysiga timmar ihop hon och jag. Så viktiga.

Vi <3


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar