fredag 27 april 2018

Lammen....

Ruggigt gott.....


Det första löppasset efter maran var ett faktum. Jag vill känna på kroppen lite. Jag gav mej av så fort Mollie åkt till skolan. En liten tur på fem kilometer, det kändes utomordentligt bra, pulsen drog i väg något mot slutet av rundan och jag förstår det. Jag läker just nu. Men benen kändes fräschare än jag kunde förvänta mej och den inflammerade tån störde mej inte allt för mycket. Jag var dock så smart att jag tog skorna med störst storlek. Smart.

Hästarna skulle till granngården för att få ta del av det grönskade gräset som satt ordentlig fart. Det märks att min gamla dam just är det, gammal. Hon brukar dra i väg som ett pistolskott när hon kommer på bete, men nu luffsade hon lugnt iväg och tog en tugga grönt gräs. Det var vackert att se henne så nöjd över livet. Jag skänkte den en tanke, att hon varit en så väldigt stor del av mitt liv under en lång period i mitt liv. Men tiderna förändras och jag med den. Men vi har haft mycket fint i hop inget snack om den saken.

Dusch och vidare mot min lunchdejt. Att äta lunch men en av dom bästa precis intill Mörrumsåns vilda forsande vatten gav mej kraft. Det slog mej vilka fina vänner jag har. Mina närmaste vänner är verkligen helt kravlösa. Om vi inte hörs på en månad eller två så spelar de ingen roll. Vi gläds när vi ses och vi njuter av mötena. Att maten för dagen också var ruskigt god gjorde upplevelsen total.
En timme senare kramades vi om, jag var tvungen att köra hem. Mollie och en väninna skulle komma hem från skolan och deras plan var klar. Det skulle bakas.
Baket gick bra och fantasin flödade. muffinsarna pimpades med både choklad och jordgubbar. Det sattes även ljus i kakorna ;)

Vi fick besök från andra sidan berget och självklart fikade vi på muffinsen. När vännen åkt hem tog vi kidsen och drog till stranden, vi behövde luft och lite uteliv. Mollie hade bollen med sej och vi kastade lite gris. Det blåste och var kyligt så i stället för att strosa på stranden gick vi en liten sväng bland sommarstugorna. Mysigt.

Hem och det skulle bråkas lite i baksätet. Tydlig order från chauffören följde. Sluta eller åker ni ut båda två. Lammen satt sen snällt hela vägen hem. Avskyr trams i bilen och så är det farligt också. Morr.

Lite mat i magarna och innan nattningen gick vi till undantaget en sväng med några kakor. Hon är väldigt givmild min lilla dotter. Sånt gillar jag.

Barnen mot mammorna ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar