onsdag 25 april 2018

Skämskeps och fjäsk....

Redo för plugget....


Mollie kommer inspringandes och kryper ner under täcket. Hon frågar hur min dag ser ut. Jag svarar henne att den är oplanerad.
Då tycker jag att du ska gå och lägga dej igen när du lämnat mej vi taxin och sen kan du ta en promenad till mormor och morfar.
Jag flinade lite och ruskade om hennes tjorviga hår och sa ja det skulle se nåt ut det va?
Nä upp och hoppa. Makaroner till frukost beställdes av prinsessan af Månsagården. Bara att göra då.

Jag hade glömt att ringa och avbeställ måndagens taxi till Mollie så jag fick minsann ta på skämskepsen på morgonen och be taxichefen om ursäkt för det inträffade. Mollie plockade en påsklilja till honom. Ja vi smörade på bra där, vi jobbar väldigt bra ihop lilla fröken och jag. Taxichefen flinade bara och informerade oss om att han inte var långsint ;)

Jag tog en promenad på berget, det var friskt, björk och bok spräcker sina knoppar i en ryslig fart och på marken är det som en matta av alla vitsippor. Jag frös om fingrarna, väldiga omslag i temperaturen denna våren för min del.
Kaffe på undantaget och vidare en sväng till stan.
Jag konstaterade att min bil var totalt nerkladdad av fågelskit så den var bara att dra igång tvätten när jag kom hem. Morr.

Lilla fröken kom hem från skolan och hon hade haft en toppen dag. Hon fick ett välbehövligt bad och håret tvättades och kammades. Hon var sötare än nånsin när håret sattes upp i en svans. Jag tycket om att se hennes ansikte vilket oftas skyms av en hög med hår.

Vi gick ut och lekte med hundarna, fyra kamphundar finns  på undantaget och Mollie gillar dom väldigt. Hon borstade dom och hon gosade med dom. Härligt att se.

Middag lagades och vi är inne i ett extremt födointag, jag tror att Mollie växer väldigt just nu. Två stora tallrikar var klämde vi ner med kött, potatis och sås. Himmelskt gott.

Resten av kvällen tog vi bara det väldigt slow. Nja jag hade lite problem med den sysslan och föreslog en tur till havet men det blev tvärstopp och jag fick respektera det tvärstoppet ;) Mollie hade ju faktiskt varit i skolan och jag hade varit ledig.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar