lördag 23 maj 2020

9,5.....

God morgon världen.....


Lille kung K skulle ut klockan tre på morgonen, där var det slutsovit för mej. Jag kunde inte somna om och klockan fem väntade arbete i vedsvängen.
Trött? Japp men jag fick bita ihop.
14:00 stod jag åter på borggåden i Jockarp.

Mollie fyller 9,5 år och i Jockarp firar vi halvår. Jag hade fixat en ny morgonrock till henne, den gamla var för liten och denna ny var aningen för stor. Men hon blev väldigt nöjd och glad.

För att ösa på lite extra på fredagen så tog vi oss in till stan och gick och köpte en varsin glass på glassbåten. Kennet var också med. Han gillade inte att gå i kopplet, men han måste ju träna lite.



När vi var hemma igen så började jag med maten, Mollie och Kennet chillade.
En dag till med grillat, det gäller att passa på. För dagen bjöds det på grillspett.

Vi tog en lite hundpromenad efter maten och på vägen hem frågade Mollie mej om jag kunde tänka mej en match pingis.
Självklart blev mitt svar. Det gäller att passa på nu när vi har möjlighet till spel, snar är hösten här och då ska skjulet åter fyllas med ved inför vintern. Då får pingisbordet flytta ;)

Jag var redo för sängen redan halv sju på kvällen men jag fick försöka hålla ihop några timmar till men gosse vad trött jag var.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar