onsdag 6 maj 2020

Naturlära.....



Lite gråare väder bjöds det på, det passade perfekt det. Dammsugaren fram. Den har av någon anledning alltid prioriterats ner under de fina månaderna på året. Men ibland är det ett måste.
Jag gjorde inte så många knop resten av förmiddagen utan jag väntade på att Mollie skulle komma hem.
Jag hade information till henne om när vi ska hämta hem hennes lille hundvalp.
Det krävdes att hon fick fritt några timmar från skolan och det såg hennes förstående fröknar inga problem med.
Det är nära nu alltså ;)

Tisdag och det betyder scouterna, jag tog som vanligt ett löppass under tiden Mollie fixar med naturläran. Rundan bjöd på sagolik miljö, så mycket vackerhet. Brutalt för alla sinnen. Och ja, jag är så lycklig över att få uppleva det.

Hem och vi åt en riktigt brakmiddag, sen var jag helt nere för räkning. Väldigt snålt med sömn de senaste dygnen gjorde att jag slog ihop innan det var läggdags för Mollie. Vi ställde hennes alarm och när klockan ringde var det dags för henne att gå och lägga sej. Detta är något vi använder oss av i bland när rutinerna med nattningen bryts. Det funkar fint för oss båda.





Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar