fredag 29 maj 2020

Livsgnistan....



Nattjobb och seg i mössan. Jag kan tappa livsgnistan för ett ögonblick dessa dagar när jag får för lite sömn. Jag tappar den bara en lite stund som väl är.
Ut i naturen vilket gör att allt mörkt blir ljust.
Jag hämtade Kennet på undantaget redan runt tiosnåret, vi lufsade hem och jag la mej på soffan som för tillfället är placerad på gräsmattan. (Altanen är en aning deformerad)
Där låg jag och tittade på en blå himmel, små gråsparvar som satt på stuprännan och såg allmänt förvirrade ut. Svalorna hade en fin dag, det var mycket insekter i rörelse och dom flög för fullt ovanför huvudet på mej.
Jag tvingade i mej lite mat, inte sugen på någonting annat än godsaker men dom lät jag vuxet bli ;)

Mollie kom hem med taxin och vi packade en fikaväska och begav oss av mot vattnet.
Vi åkte ner till Sillnäsudde igen, vi kände att vi inte var riktigt färdiga med platsen.
Det var mysigt och för dagen tog vi oss ut på udden över stenarna. Det var lite småknixigt men det gick.
Vi fikade på kanelbullar med fyren i ryggen och med utsikt över havet. Mycket vackerhet.

När vi var hemma i byn igen startade vi upp spisen, maten skulle lagas. Det var längesen vi välte i oss pasta och köttfärssås och efter önskemål från lilla fröken V var det just det som tillagades.
Vi valde att inta den delikata måltiden utomhus. Det är mycket utomhus nu och det är bra.

Efter maten lekte vi en stund. Att kasta boll och fånga med en kardborreskiva är minsann roligare än man kan tro. Vi skrattade så det hördes över hela byn ;)



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar