fredag 22 maj 2020

Nya marker....



Förmiddag på Sillnäs....


Dagen startades upp med ett underljuvligt löppass på berget. Jag har nästan halverat mängden mil i löparskorna den sista månaden, jag har haft annat att göra. Men detta är inte bara till ondo. Kroppen känns väldigt stark, pigg och fräsch. Jag vill givetvis ge mej ut på ett rejält långpass snart men allt har sin tid.

När jag kom hem packade vi in oss i bilen och körde ner till Sillnäs. Jag har bott i samma kommun i hela mitt liv och jag är inne på det 44:e året. Men aldrig har jag varit på Sillnäs udde. Nu har jag och det är jag glad för. En vacker plats vid havet.
Vi hade ett par väldigt behagfyllda timmar där, i alla fall efter att vi hittat rätt vilket inte var det lättaste ;)

Inom affären en snabbis sen for vi hem.
Hemma tog vi lunch ute i trädgården. Mollie lekt med hundarna en stund innan hennes kompis kom.
Under tiden kidsen lekte med bollar åt glass och spelade pingis så målade jag. Nu klubbas lekstugan som klar. Även den ena ytterdörren fick lite behövlig färg på sej.
Jag slet upp det sista på altanen vilket gör den i princip klar för att förnyas, fråga är väl när det ska finnas tid för det.

Jag tog en power napp i soffan i trädgården, en kaffe på det sen var jag på banan igen.
Jag körde undan lite grenar från norrsidan av palatset. Det börjar bli ordning nu, vilket känns skönt inför sommaren.

Innan vi gick in för kvällen så tände vi grillen för att grilla lite korv. Vi bjöd ner morfar på den mycket delikata måltiden.
In i soffan och vi kröp ner under en filt tätt tillsammans och där satt vi och kollade på ett par program av Robinsson.

En fin dag som spenderades utomhus, nu väntar helgarbete i vedsvängen. Pust.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar