måndag 12 oktober 2020

Hundgård.....

Före surf...

Efter surf....





En långhelg på västkusten vilket har innefattat de mesta.
Vi har varit i Varberg och surfat och det var verkligen en speciell känsla att vara klädd från topp till tå i våtdräktsmaterial. Skorna gjorde verkligen susen, den var en skön känsla att möta vågorna och få saltvatten i ansiktet. En och annan kallsup bjöds det även på, men det får man väl att räkna med.
Att efter en dag vid havet göra pizza i ugnen och sätta sej till bords och äta kändes som en lyx. Så skönt. En hundpromenad i slottskogen efter middagen var även det ett skönt inslag.

Slottskogen ja, verkligen ett fint ställe där jag inte varit allt för mycket, men nu tog jag på mej löparskorna och tog en sväng. Det var bra träning, både backe och trappor. Jag tog ett pass en dag senare med fröken Särbo och hon bjöd mej till att springa upp i någon form av backhoppningsbacke. Jag drog på och upp kom jag, ner också men det var en aning svårare.

Vi gick på loppis och jag slog till och köpte en TV till myset, hon blev superglad. Tänk en egen TV, jag kommer ihåg vad jag alltid önskade att jag skulle få en TV och ha på mitt rum. Nu är det snart verklighet för min egen dotter. 

Vi plockade svamp för att kunna laga Mollies favoriträtt, Svamp pasta. För dagen hittade vi mest riskor och trattkantareller och middagen, tja den blev vansinnigt god. 

Kennet har ju varit lite moppsig mot andra hundar. Vi har nu passat på och tränat honom i Göteborgs hundrastgårdar. Ett bra påhitt minsann. Jag släppte in honom med en hel hög olika hundar och det var roligt att se hur de löste rangordningen helt själva. Inga dumheter från Kennets sida alls vilket var otroligt glädjande. Det finns hopp.

Vi har haft en fin helg helt enkelt, mycket kärlek, mycket god mat och mycket glädjande då att allt gick så bra med fyrbeningen :)

Kennets nya kompisar.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar