tisdag 6 oktober 2020

Österlen gånger 2......





Mollie har bott över hos en kompis i helgen och dom har cyklat till andra kompisar. Där har dom börjat att se filmerna om Harry potter. Två filmer är avklarade.
Detta har gett mej utrymme till saker som jag inte planerat för och kanske inte trott var möjligt.

Två dagar har jag befunnit mej på Österlen, vi tog en tur till Vitemölle, drack kaffe på en bänk med havet som utsikt.
Vi var på Kiviks musteri, vi åt fantastisk god mat i Ystad, vi passerade Sandhammar, Alestenar, Kåseberga, Knäbäcksstranden. Mandelmans och nån snubbe som hette Karl-Fredrik som gillade blommor stoppade vi till hos. Att få tid tillsammans med kvinnan man älskar och få Så mycket närhet och kärlek gjorde att det nästan bubblade över av tacksamhet.




En dag i skogen med samma sällskap, jag hittade min första blomkålssvamp vilket gjorde mej lycklig som ett barn.
Kaffe och ostmacka mot en sten i en stor Tallskog. Livet log mot mej.
Det lagades en fantastiskt gryta av oxe. Efterrätt i form av olika pajer, en med äpple och en med hallon och blåbär. Vanlijvisp och glass till det. Farligt gott.
Att krypa ner mätta och belåtna i soffans hörn och se på serien Älska mej är en fin lyx vi unnar oss.

Ännu en dag på Österlen, denna dag vigdes åt sufning. Kanske var det året och Sveriges bästa vågor. Fröken Särbo ville inte missa det, inte jag heller. Hon surfade och gjorde det bra, Kennet och jag vi gick ett par timmar på stranden och det var speciellt att gå när det var helt vindstilla och mot land slog jättevågorna in.







Jockarp.

1 kommentar:

  1. Snälla kom och hälsa på mig på Rusta nästa gång du besöker Ystad :)

    SvaraRadera