söndag 17 april 2022

72h fasta..…





Ja det blev faktiskt några timmar till, närmare bestämt 75h. Jag har mått bra under alla tre dagarna. Första dagen sprang jag en mil och mådde prima. Dag två sprang jag 5 km och kände att jag var tömd på resurser. Så jag tog det lugnt och vilade lite extra.

Att en fasta som består av vatten och ett par koppar kaffe skulle bli tuff det fattade jag ju och jag måste säga att det gick enklare än vad jag trodde. Så varför gör jag nu detta?

Jo det är så enkelt som att jag ville testa, att jag skulle vara den som bestämmer över min kropp, att jag inte skulle falla för frestelser. Även det att all forskning tyder på att just en 72h fasta rensar ut och förnyar stora delar av dom celler som finns i kroppen. Det påverkar blodsockret, insulinet, levern och massa andra grejer sker tydligen i kroppen. Detta betyder att jag är fräschare inombords. Det finns en del att läsa i ämnet och kanske skulle alla människor testa detta. Att man lär sej leva utan fast föda. Och faktiskt inte bli så rädd för hungern. Att man förstår att det inte är dödligt att vara lite hungrig.

Vi klarar mer än vi tror bara vi har modet att testa. Den sista fördelen med fastan var att mat var magi när det lämnade tallriken och välkomnades in i mitt gap. Ris är fantastiskt ;)




Jockarp.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar