fredag 8 april 2022

Båren, våren…….



Jag har varit på en givande kurs i veckan. En viktig kurs. Det handlar om akutsjukvård. En uppfräschning av HLR vilket jag gärna gör några gånger om året. Vi provade även att bära bår, en bår som man även kan hissa ner människor i från hög höjd. Jag var testperson vilket var kul.

Jag har även suttit i ett möte denna veckan, om en solcellspark detta är superintressant och jag gillar allt det där med att utvinna ström av solen. Just nu är jag en microproducent och producerar till våra egna hushåll men framöver vet man inte vad som händer. Det gäller att hålla sej uppdaterad på marknaden. 

En promenad med en vän i ett fullskaligt aprilväder, alla väder som finns fick vi smaka på. Men eftersom vi hade så mycket att babbla om så gjorde det inte så mycket att vinden var isande och en och annan snöflinga trillade ner på oss. Vi höll värmen ändå ;) promenaden avslutades med frallefrukost vilket inte gick av för hackor.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar