söndag 28 augusti 2022

Festligt…..


Det skulle bli en het dag men morgonen var sval. Jag passade på att njuta ett par timmar på berget med Kennet. Den enorma frihetskänslan när man befinner sej på stigar där ingen kan nå en. Jag var lyckligt. 

Mollie skulle till C4:as shoppingcenter med tre andra tjejer. Jag blir så glad över dessa utflykter dom gör tillsammans. Dom växer i en rasande fart både i längd och som människor. Innan jag lämnade henne skulle vi till trädgårdshandlaren för att köpa blommor till en tjej. Mollie hittade en zucchini, jag sa att det var squash. Vi var oense. Hon sa att det var samma sak, jag ställde mej frågan varför man har olika namn på samma sak. Så dumt.

Myset lämnades och jag for hem och snyggade till mej. Jag kände mej fin i mina jeans och tröja. Det var längesen som jag kände mej så vacker. Lite mascara (vilket jag brukar använde tre gånger om året typ) Shit vilken skillnaden det gjorde. Het som en pistol. Jag blev glad av mej själv. Jag kände mej stolt och huvudet bars högre på nåt sätt, absolut inte arrogant eller kaxigt men känslan av att jag vet mitt värde. Jag var redo för fest.

Och herregud vad roligt jag hade. Att släppa allt sorgligt, leka, prata, bjudas på mat. Samtal överallt. Vuxna karlar som dansar och sjunger med i musiken. Kramar och en och annan puss på kinden. Så himla fint.

Hemma i Jockarp var jag runt midnatt. Bums i bingen för att bli väckt igen halv tre. Gaaa. Det var bråk i stallet. Jag tog bara en skjorta på mej och gick ut i den ljumma natten när regnet föll. Ingen skada skedd med två bruna ligister stod och ruskade på sin svarta manar när jag sömndrucken frågade dom vad dom pysslade med. Gå och lägg er sa jag lite tjurigt. Sen skakade jag på huvudet och flinade lite över mej själv. 

In i sänghalmen igen. Boom somnade bums.





Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar