söndag 21 augusti 2022

Sinnet?



Jag ska under 24 timmar acceptera allt som sker. Följa flödet och vara fullständigt tillfreds i att allt sker precis som det ska. Det har jag förvisso varit på det klara med innan men nu ska jag aktivt acceptera allt som sker.

Mollie och jag diskuterade sinnet häromdagen. Hon undrade vad sinnet egentligen var. Jag funderade på det en stund, på hur jag skulle kunna förklara och beskriva det på bästa sätt. Slutligen kom jag till orda och sa. Sinnet är det som gör oss mänskliga. 

Hon satt tyst en stund sen sa hon. Jag är glad över mitt sinne och jag är glad över ditt sinne mamma. Jag flinade åt henne och ruskade runt hennes hår och sa. Ja var glad för det du ;)

Efter det började hon åter prata om politik om vad hon sett i den förra partiledardebatten. Och vilka politiska partier hon nu följer på deras youtube kanaler. Om vad dom sagt och vad dom tycker och står för. Jag kände där och då att det kommer bli en tuff höst för mej fram till valet. Vad månne det bli av unga fröken Vilhelmsson tro.


Hon alltså…,



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar