onsdag 31 augusti 2022

Smärta mot smärta…..




Den 31/8 jag vände blad på vår väggalmanacka redan igår. Jag ville inte se datumet. Det som skulle vara en glädjens dag blev något helt annat. Jag har lärt och lär mej att behandla saker på ett sätt som gör livet enklare. Förr minskade jag smärtor med mer smärta. Det var så min löparkarriär startade upp. Nu välkomnar jag känslorna och möter dom, men för den sakens skull vill jag inte ha mer lidande än situationen kräver. Och om det nu hjälpte att vända blad i almanackan dagen innan vi skulle gratulerar varandra till tre år ihop så gör väl inte det något ;)

Jag blandade upp känslan med lite roligare saker. Islandsresan är beställd och nu även betald, tja inte kul att betala men det känns liksom ändå så mycket närmare när man betalt in allt. Nu ska vi vänta, sen packa lilla väskan och sen bär det av. Jag har varit där två gånger innan men nu ska jag dela upplevelsen med min dotter, det blir annorlunda och det kommer vara hur bra som helst. 

Gårdagen bjöd även på jobb, köttfärssås, handboll och promenad.
När Mollie spelade handboll tog Kennet och jag en promenad på 1,5 h. Jag fick nästan småspringa lite tillbaka så inte Mollies träning skulle sluta innan jag kom fram. Hua.

När vi kom hem åt hon lite rester av middagen sen var det dusch. Jag har nog inte tvättat min dotters hår på över ett år. Hon fixar det så bra själv nu. Men i går bad hon mej faktiskt att göra det. Vi tyckte det var mysigt båda två.
Halv tio på kvällen var vi klara och med det var vi redo för bingen. Godnatt typ.




Jockarp.

1 kommentar:

  1. Vad spännande att du åkt och ska åka till Island, där har jag bott i 16 är fram tills nyligen :)
    Psst. Du har FB meddelande som jag hoppas du läser 🙏

    SvaraRadera