torsdag 1 september 2022

Onödigt lång……




Jag lämnade boet klockan sex och var hemma igen klockan 22. En extremt lång dag hemifrån. 
In i en av dom fetaste volvobilarna som finns på marknaden ihop med fyra män. Hur tänkte jag där? 
Utfärden till Mönsterås blev givande och vi hade sköna samtal. Lärande och utvecklande, jag tyckte om när något väcker mitt intresse och jag får fundera fritt utanför ramarna. Vad tycker jag egentligen? Är det bra? Dåligt? Eller mitt i mellan? För och nackdelar delas upp. Analyseras. Efter det, noggrant övervägande och så fattas ett beslut. 
Att jag fick stålmannens kopp till kaffet gjorde min dag. Det var liksom som att vi drogs till varandra.

Vidare till att stapla pinnar. Det gick också väldigt bra. Jag fick ett samtal från tant N och herregud vad jag kände att jag saknat henne. Vi hade ett långt samtal där vi smidde en del planer inför framtiden. Vi avslutade samtalet med orden jag älskar dej. Vi är fina mot varandra, inte så konstigt kanske. Vi har funnits i varandras liv i snart 40 år.

När jag kom hem till palatset kom min dotter springandes från övervåningen, med sej hade hon en teckning som hon målat. 
Varifrån kommer denna unge? Hon har allt som jag inte har typ. Och nu kan hon måla också ;)
Jag berömde hennes teckning. Den var superfin. Nu pryder den det Jockarpska kylskåpet.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar