tisdag 27 september 2022

Skål……




Jaha då var det härliga måndag igen. Barnet fick mat och lift till skolan. Jag hoppade i mina springkläder och angrep Mördabacken, hon hade inte en chans denna underljuvligt höstmorgon. Jag var brutal uppför. Den känslan.

Jag hann precis sätta fyr i pannan tills telefonen aviserade möte, herregud det hade jag nästan glömt, in och lite kaffe sen redo att gå online. Det blev en del livliga diskussioner som vanligt. Jag gillar bäst när man lägger upp något på bordet och sen löser man det. Men nja så funkar det inte i alla forum. Tyvärr.

Efter mötet gick jag ut i verkstan, det var lite rått så jag satte fyr i kaminen. Efter det tog jag tag i min epoxiskål. Det har varit ett långt projekt men nu var jag redo. Och jo den blev fin men jag tror jag ska satsa på enfärgat nästa gång. Och kanske en aning tunnare, men samtidigt ville jag bevara så mycket som möjligt av träet. Lite svår avvägning och jag är ju faktiskt helt grön på området. Jag får minsann vara lite snäll mot mej själv. 

Hunden badades innan min dotter kom hem från skolan. Med sej hade hon sitt NO-prov. Fullpott sa hon och den stoltaste mamman på planeten jorden var jag. Hon är fan bäst alltså och det är min unge.
Jag visade henne min nysvarvade skål och hon var imponerad. Hon var inte ensam om det. En hel hög med fina människor hörde av sej och tyckte den var fin. Perfekt är den då rakt inte men det är fint att bli påhejad. Så tack alla.
Och ja, jag kunde inte låta bli så en ny blandning är igång och processas. 

Middagen bestod av en salig blandning av mat, jag avskyr att slänga mat så därför blir det ett och annat uppsamlingsheat.
Till middagen diskuterade vi tektoniska plattor. Bara det liksom.
Efter mat och disk gick jag ut och drog ett par svarvtag till. Jag bara kände för det och då gör jag det, så är det med det. Hej frihet.
Svarvtagen slutade med en ljusstake av tall.







Jockarp.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar