måndag 19 september 2022

Briljant……


    



Vi bygger på….


Jag fick ett Mail från en främmande man. Det händer ibland men oftast är det kvinnor som hör av sej, men det är lika roligt vilket som. Hur som helst. Mannen skrev ett långt Mail gällande mitt föräldraskap. Han berättade inledesvis att han läst min bok och följer mej på Instagram och att han var imponerad av mitt liv. Och att han med flera uppskattar att får följa med oss mitt i livet. Oj, ja inga dåliga rader.
Han fortsatte med att utveckla detta. Att jag kan så mycket olika saker, saker som många kvinnor inte skulle fundera på att göra eller testa. Ja det må hända att det är så men jag gillar inte generalisering men jag läste vidare för det var i god ton.
Han delade med sej av den känslan han får av mej om min relation till min dotter att den är något ut över det vanliga. 
Ja kanske men detta är det enda jag vet. Vi har ju våra band och dom är ju våra.
Han radade upp en massa saker som Mollie och jag gör ihop som han imponerades av. Det var fint skrivet.
Han avslutar mailet med att jag skulle få utmärkelsen mom of the year och det år efter år efter år. 
Att den styrka, kärlek, lojalitet och mod jag besitter ska premieras.
Det sista som stod var.
Det du gör så självklart skulle jag aldrig klara av, du är briljant.
Alltså jag blev väldigt boostad av mailet och samtidig blev jag nyfiken. Vem är det jag har imponerat så stort på. Har han egna barn, vad har hänt i hans liv? Varför hör han av sej till mej? Ja frågorna hopade sej. Hur som helst är jag glad över att människorna tar sej tid det är fint.

Mer än att läsa Mail tja vi började söndagen med en hundpromenad på berget. Jag såg ett vackert trä, ett dött vackert träd. Det slog mej att lite liv måste det finnas kvar annars skulle det tippat. Jag tog ett par bilder och det blev om än Vackrare där i sin död.

När jag kom hem blev det till att göra pannkakor och äta en gemensam frukost med min dotter. Det var mysigt. Efter det drog Mollie igång ett projekt, jag fick hjälpa till lite. Det var fint att göra det tillsammans.
Men jag hade mer uppgifter.
Lite meck i verkstan och sen var det lite vedkörning på schemat innan tant N skulle komma och förgylla vår dag.

Hon kom och vi hade en hel del att gå igen, det till kanelbullar och kaffe. Altanhäng i gassande sol. Hon lånade min telefon och drog igång swiipandet på dejtingapparna. Jag har inte en aning om vad som kommer hända efter detta, kanske inget, kanske mycket. Vad vet jag ;)

Middagen intogs på ett utehak. Jag vet att Mollie uppskattar när jag bjuder på sushi det är hennes favorit, ja den ligger förstås tvåa nu efter min lax middag. Den är ohotad etta ;)
Vi kom hem och gjorde en kladdkaka, jag åt så jag höll på att spy. Men det var så himla gott.
I stället för att ligga och jäsa på soffan tog jag mej ut till svarven. Jag svarvade i en galet vackert mönstrad rötad Björk. Tyvärr höll den inte, det är lurigt när det är för torrt men jag ska nog komma till en lösning. Trägen brukar vinna och trägen står i mitt CV.




Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar