lördag 17 februari 2024

Hjärtan…..





Min dotter hade fått en människa över sej på idrotten i skolan, detta medförde huvudvärk. Tabletter har hjälpt lite men det har hela tiden kommit tillbaka. Vi bestämde att eftersom hon trodde hon orkade så skulle hon in till skolan för att göra ett matteprovet sen skulle hon hem igen.
Jag körde in henne och jag kramade om henne och sa lycka till med provet sen gick hon.
Jag tog ut Mr K och han och jag tog en promenad i vår stad. Han gillar det, andra lukter i city än hemma på berget. Vi var tillbaka till skolan lagom till Mollie var klar med sitt prov.

Vi körde hem och hon la sej och läste en bok bums. Jag städade. Vi gillar teamkänslan :)
När jag var klar med städandet skulle jag iväg på ett samtal. Det blev ett otrevlig samtal. Men ibland är det så. När jag kom hem igen till det viktigaste i mitt liv så var det full rulle i köket. Mollie hade jobbat under tre timmar med att göra potatis i hjärtformar. Jag blev så glad när jag såg det. Engagemang delux.
Vi åt tillsammans och det är så fint och så otroligt viktig, familjen samlad. Tjejerna började kolla på bäst i test. Vi röjde upp köket sen landade vi varandras famn en stund. Vi behövde det båda två. 
När galenheten tar för stor plats är det extra skönt att landa i hennes mjuka varma trygga famn.
Jag är så otroligt lyckligt lottad som har henne. Min fina tjej.



Jockarp.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar