torsdag 29 februari 2024

Tokyo……



Jag lämnade Jockarp tidigt. Min inderljuvliga sambo följde mej ut på perongen. Puss och kram när tåget kom sen hej då. Resan gick bra. 13 timmars flygning var inga större problem.

Vi landade i Tokyo och det gick enkelt att ta sej ur från flygplatsen. Mot hotellet och där lämnade vi väskorna för att ta oss ut. Vi gick och käkade en god ramen sen blev det lite sightseeing. Sensoji det äldsta och färgstarkaste templet i Tokyo. Det var trevlig att strosa runt i stan. Det var Fräsch och fint i hela staden och att det var strålande sol gjorde givetvis rundturen ännu mer tillfredställande.

Ett par samtal hem till familjen sen var det dags att stupa i säng, eller ja inte i säng. Det är nämligen så att min rumskompis är sjuk. Hon har varit dålig en vecka innan resan och är fortfarande inte okej. Jag uppskattade inte det och ville inte spendera natten på rummet. Tydligen gick det inte lösa nåt annat på kvällen så jag fick sova på golvet i resledarnas rum. Inte optimalt med det funkade. Jag sov bra och kände mej pigg när jag vaknade. Tack för det och jag hoppas verkligen det håller i sej. Det finns inte utrymme för att bli krasslig just nu.






Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar