onsdag 21 februari 2024

På tur…….




Jodå, sportlovet är i full gång. Det är fint. Vi har hunnit med en sväng till bibblan och vi har spelat schack. Igår drog vi till Helsingborg, Kennet skulle till frissan och jag och Mollie skulle umgås och mysa. Det kändes som om det var en evighet sen vi gjorde något på tu man hand. Vi lämnade Kentagent och vi drog vidare till Ikea. Där gick vi och strosade. Mollie tyckte jag var seg men jag bara flinade. Jag njöt av att röra mej sakta framåt och bara lyssna på henne. Jag hade saknat hennes närhet och hennes utläggning om saker hon upplever. Jag log och kände så starkt att jag älskar just det. Lyssna på hennes liv.

Vi tog dom grejer som stod på listan sen gick vi till restaurangen och slog oss ner med varsin tallrik mat och lilla fröken V tog en semla som efterrätt. Hennes samtal fortsatte och jag lyssnade och hummade lite till svars.
När vi var klara tog vi en vända till Väla innan det var dags att hämta upp den nyfriserade grabben.
Han var dösnygg.

Vi tuffade hemåt och kvällen bestod av handboll för tjejerna. Vi vuxna tog en lugn promenad i stan. Vi behövde samtalen och jag behövde hennes hand i min mer än nånsin.




Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar