onsdag 31 juli 2024

Golf……




Efter att vi sprungit ett halvmaraton så tog jag en dag ledigt från springningen. Jag roade mej i stället med tvätt. Perfekt torkväder, blåst och sol. Vi fortsatte att röja lite hemma sen tog Mollie och jag moppen till stan. Vi skulle spela en runda minigolf. Tiden ihop är viktig. Bara hon och jag.
Hon tog ledningen men jag spelade snabbt upp mej igen. Segern blev alltså min.
Jag bjöd henne på glass. Tre kulor glass i blandade smaker. Jag fick smaka några skedar.
På moppen och hem igen.

Vi skulle vidare i livet, vi skulle hälsa på min sambos syster med familj. Mollie valde att vara hemma, det är fint att hon faktiskt kan få välja själv nu.
Vi hade en fin stund. Det bjöds på grillat och vi tog en gemensam promenad ner till sjön för ett dopp. Ja inte jag då men Kennet badade. Vi fick även en visning av hamnen vid sjön, en vacker plats.

Vi vände hemåt vid åtta snåret och eftersom min kära sambo var sugen på mjukglass så fick vi svänga inom city på väg hem.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar