tisdag 9 juli 2024

Potatisplock….



Måndag morgon och jag vaknade sent, jag är uppe sent så det är ju fint att jag faktiskt kan sova lite på morgonen. När jag kom upp satt min sambo i soffan och smuttade på en kopp kaffe. Jag satte mej bredvid.

Hon skulle till gymmet och lyfta skrot jag tog en springtur på berget med mr K. Det var skönt och Kennet var nöjd.

En god brunch, bananpankaka och massa goda frukter och bär som tillbehör, så gott. Mollie ville spela kinaschack så det fick bli en match med mormor på undantaget. 

Vi behövde potatis och eftersom de nu är full växtlighet på vessan så tog vi skottkärran och flohackan och gick ner till potatisfältet. Jag älskar verkligen just det där. Att gå ner och plocka det man behöver. Kennet var med och han gillar det han också. Han hoppade runt bland potatisblasten.

Lite mat i kistan sen bar det av på jobb.








Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar