fredag 9 augusti 2024

Glassigt…….





Jo hon har börjat jobba, hon min sambo. Första dagen på nya jobbet och hon tog cykeln. Jag tog min cykel och följde med henne. Det var fint med en gemensam stund på morgonen.
En puss hej då sen cyklade jag hem.
Jag startade upp projekt röj. Jag ligger efter med det mesta utomhus just nu och innan jag börja jobba vill jag komma i fatt.

Även tid i vedhögen har spenderats. Det är ett ständigt arbete och jag gillar det, eller jag har väl lärt mej att gilla det. Det har liksom allt funnits där i mitt liv.

Efter middagen på kvällen tog vi en tur till glassbåten. Mollie ville cykla över bron på vägen hem och givetvis ställde vi upp på det.

Jag har styrt upp lite bankärenden och jag hade följe av min mor och min dotter. Vi passade på att äta fisk nere vid vattnet. Glass på maten, det känns som ett måste nu när sommaren är här.
Det är en bra sommar och en härlig tid. Jag är tacksam för den och för allt annat just nu. Precis allt faktiskt.





Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar