torsdag 16 oktober 2014

Arbetsmiljödag.....



En superbra och intressant dag.
Arbetsmiljödag på bruket som bestod av givande föreläsning och givande samtal.
Dom handlade om roller, attityder och om hur vi beter oss inför dom skriva reglerna vi har på firman. Vad händer om man bryter mot reglerna, vad händer om någon skadas. Händer det något?

Jag gillar dessa dagar det ökar förståelsen för andra personer och andra avsnitt på bruket.
Allt kretsar ju faktiskt inte bara om mej och min avdelning.
Medverkande på denna dagen var allt från ledningsgruppen till chefer och skyddsombud. Mixen var perfekt. Det var väldigt roligt att träffa och prata med alla dessa olika människor. Alla hann jag klart inte med, men en del ;)
Jag fick en spontankram av en kille vilket jag uppskattade väldigt. Tänk, så skulle man gjort oftare.

Föreläsare var en driftig man. Han hade haft en bilfabrik där han gjorde specialfordon. Det var ambulansbilar som var den stora produktionen på firman.
Han fick sen en uppgift om att rädda 30 liv om året i trafiken. Denna man utvecklade då fartkameran. Coolt tycker jag.

Dagen avslutades och jag tog en snabb löptur i bruksmiljön, duschen blev lika snabb. Det var dags för körsång igen. Och gode gud så roligt det är.
Tanken är en överraskning vid några tillfällen på jobbet. Vi hade en ny körledare som heter Lina Wägbo. En super duktigt tjej som kom in lätt i vår jargong. Nivån var låg på oss men hög klass på vår  bjudning, vi bjöd på oss till höger och vänster.

Hemgång och jag fick meddelande om att två små tjejer skulle hämtas hos min mor.
Barnen hade spontan gått upp till undantaget själva och när jag kom innanför dörren satt tjejerna med en varsin hund i famnen. Sockersöta.

Mys och nattning.
Det är långa dagar för alla inblandade.
Idag ska första spadtaget tas på projektet sen väntar det några dagars ledighet. Pust.

Inför nattningen ;)

Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar