fredag 31 oktober 2014

Väsenvandring....

Nu drar vi från dagis :)


Jag vaknade upp till en fantastisk morgon, barnsben mot min kropp, små andetag mot min kind. Ord och frågan om, när är det morgon?
Uppstigning och en rullgardinsupprullning som visade på ännu mera skönhet och njutbarhet. En sol som var på väg upp på en vacker dimmig åkerplätt. Vesan när hon visar sej från sin vackraste sida. De är så vackert så jag skulle vilja ta på det.

Trissen i damer åt frukost och några drog sen till stan. Mollie och jag blev hemma, vi behövde njuta av varandras sällskap och det gjorde vi. Efter att vi skjutsat mormor och morfar till tåget och vinkat av dom drog vi hem och där förblev vi ett bra tag.
Vi hängde i soffan, satt så nära som man bara kan, vi cyklade en liten tur och vi klippte gräset. En lugn och behaglig dag alltså.

Jag funderade över det här med musklerna och hur förstörda dom faktiskt blir av en löptur på över fyra mil. Jag har läst någonstans att det kan ta upp till en månad innan muskelfiberna har läkt ihop och är på bettet igen, kan det verkligen stämma?
Jag känner mej i bra form och kroppen har svarat fint på vilan, jag känner mej som vanligt helt enkelt. Ingen ömhet ingen stelhet, visst är det väl konstigt. Jag måste forska vidare lite i ämnet, jag vill läka fullt ut, skadad är nämligen det sista jag vill bli.

Hua :)


Vi drog till stan och hämtade upp barnen på dagis och körde vidare till svärmor för lite mat i magarna. Det var viktigt för vi skulle på väsenvandring, eller som tjejerna sa, spökvandring.
Det var en trevlig tillställning. Detta var en tur som arrangerats av handikappomsorgen i kommunen.
Alla var så himla duktiga och nog var det lite skrämmande emellanåt, Mollie fick jag bära i famnen på dom mörkaste partierna.
Hon mildnade till sej när hon träffade på en älva i form av fröken flickvän, då släppte hon garden och tyckte att de följaktliga stationerna var riktigt roliga. Hon skrattade högt åt tomtenissarna när dom busade.

De var marknad, där såldes det saker till trevliga priser. Mollie gick bananas fullständigt när hon kom på att det var mormors födelsedag i dag.
Gode värld, när vi kom hem startade en timmes pysslande med att slå in alla paketer, eller ska jag kanske säga tejpade in alla paketer, min dotter älskar nämligen tejp ;)

Jag nattade tre små barn och det gick i en raslig fart.
Glass i soffan avslutade den dagen;)


Klipp och klistra ;)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar