fredag 11 september 2015

Längtan...

Diskussion...


Som jag längtat efter min lilla tjej, ja min stora tjej med givetvis.
Den lilla hade redan knoppat in när jag kom hem, alltså fick jag hålla mej till morgonen för att prata och krama henne. Jag smög mej in i hennes rum och kikade på den sovande prinsessan. Underbart vackert.
På morgonen kunde jag knappt bärga mej, jag ville väcka henne, jag lyckades hålla mej fram till 6 innan jag traskade in till henne.
Hon blev så glad när hon hörde mej små mumla medans jag drog upp rullgardinen så hon hoppade upp i sängen och tjöt:
- Jag har saknat dej mamma.
Jag kramade henne och berättade att även jag hade saknat henne.
Vi kramades en stund sen gick vi och ordnade med morgonbestyren.

Vi for till dagis och hela tiden pratade vi om hur dagarna i från varandra hade varit. Jag blev fylld av energi. Vi kramades och vinkade hejdå genom fönstret sen började en lång dag i från varandra igen.

Jobbet gick bra vi fick mycket bra saker gjorda. Mycket jobb med förberedelser och mycket jobb i nuet. Jag hann med att skriva ett protokoll som legat några dagar vilket oftast är lite klurigt. Jag tycker det är enklast att skriva det efter avslutat möte. Minnet är skarpt då.

Kolla vad jag kan :)



Ett försök att kunna stämpla ut i vettig tid gick i stöpet, det verkar vara helt omöjligt. Klockan hann bli halv fyra innan jag la mitt kort på stämpelklockan. Full fart för att hämta mitt mys.
Hon var i full gång med att sy en hemlig present till mej, fröken fick gömma nål och tråd när jag kom.

Vi drog i väg till kusinerna på direkten, det var ett tag sen vi sågs. Lillkusinen var den enda som var hemma och tjejerna intog studsmattan. Imponeringarna på varandra tycktes aldrig ta slut :)
Det blev en bra dag men den slutade väldigt tidigt med sagoläsning och puss godnatt.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar