tisdag 5 januari 2021

Fulla dagar.....

Ny sats....



Tillbaka till verkligen, det svider med det är ett måste. Det kallas balans. Mollie har fortfarande lov och det är fint att hon faktiskt kan få en del av lovet hemma med kompisar, det börjar bli viktigare och viktigare.

Jag hade en underbar natt i fröken Särbos famn, vi låg så nära varandra och vi var vakna till och från hela natten, det är som om vi behöver extra närhet innan det är dags att vi ska vara ifrån varandra. Jag låg vaken från klockan tre, jag tittade på henne ibland, och ibland tryckte jag mej närmre.
Jag plågas väldigt av att inte kunna hålla om, att vara nära, att känna min hud mot hennes när vi är långt ifrån.

Hon smekte min kind under en bilfärd och jag kände hennes beröring en lång stund efter, det slog mej då att jag önskade att jag alltid skulle få känna den känslan. Men det är kanske samma sak där, det där som kallas balans. Ja jag hade kanske inte uppskattad det lika mycket om jag alltid känt av hennes hand mot min kind. 

Men nu är vi i från varandra igen och det på obestämd tid. Jag märker att jag lägger om mitt liv en aning. Jag fyller liksom dagarna till bristningsgränsen, speciellt dom första dagarna när vi är ifrån varandra.

Efter avslutat arbete tog därför Mollie och jag Kennet med oss ut på berget på en springtur, jag trodde aldrig att jag skulle få med mej Mollie ut men hon var på direkt när jag föreslog aktiviteten. Hon fick välja väg, eller stig. hon valde en för mej okänd, den var fin och det var en fin stund vi hade tillsammans.

När vi kom hem duschade hon av sej sen skulle hon till en kompis. Jag fortsatte att aktivera mej, jag slängde ut den ena granen, det var dåligt med barr på, Mollie hade tydligen bommat det där med att vattna ;)

Mat lagades och jag gjorde en ny sats kombutcha, för dagen valde jag björnbär till smaksättning. Jag röjde stora delar av huset men jag lät bli dammsugaren, efter en överläggning med mej själv konstaterade jag att det var bättre att ta det när gran nummer två är utkastad. Fyra maskiner tvätt efter resan tvättades och torkades, moment vikning får även det vänta. Jag avskyr det som pesten.

Mollie hörde av sej med frågan om hon fick sova över hos sin kompis och självklart gick det fint, in till stan med diverse bra att ha grejer sen hem igen. Jag tog mej ett skönt bad på altanen innan jag var redo för läggdags. En okej och aktiv dag som innehöll en hel del saknad.



Jockarp.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar