måndag 4 januari 2021

Nytt år......






Vi tre.....

Jul, födelsedag och nyår har passerat i en väldig fart. Fina dagar med människor jag uppskattar att vara nära.
Jag jobbade nattpassen i vedsvängen över julen. Jag gick av på lördagsmorgonen och då tuffade vi iväg med fullpackad bil norröver. En vecka i fjällen väntade.

Körningen gick bra, fröken Särbo körde den längsta biten så jag kunde vila efter min slitsamma jobbnatt.
Mollie roade sej med att spela spel.

Vi mötte en snötäckt stuga efter 80 mil. Allt var så vitt och så tyst. Jag njöt i fulla drag.
Det fixades med all packning och sängarna bäddades.
Dag ett i backen och vi valde Idre, dom som gnäller på att man gör utflykter till fjällvärlden nu har nog inte själva varit där. Köandet till liftarna som många gnäller om var inget vi märkte av. Allt var lungt och skönt och det kändes väldigt säkert.
Men dom andra dagarna valde vi ändå att testa Himmelfjäll och Fjätervålen, det sistnämnda är absolut den nya favoriten.

Vi åkte hela dagarna och på lunch åt vi korv och bröd som vi hade med oss i en mat termos. Kaffe till oss och oboy till myset. alla nöjda.
På kvällarna lagade vi goda middagar i stugan och varje kväll avlutades med bastubad. En lyxig tillvaro.

På min 44:e födelsedag blev jag uppvaktad på sängen med skönsång och tårta. Jag var den lyckligaste bönan på jorden, vilka tjejer jag hade runt mej som fixat så fint.





Och så var det nyår. En fantastisk fin dag i backen med mycket skratt gjorde oss redo för att fixa med en tre rätters meny i stugan. Vi klädde alla på oss klänningar och gjorde oss fina. Maten var fantastisk. Alla började känna av tröttheten och vi öppnade champagnen redan klockan nio så vi kunde inta sängen runt tio. Gott nytt år liksom ;)

Ett nytt år och vilken start. Jag har testat många saker i livet men jag har aldrig testat snowboard. Det skulle visa sej vara den perfekta tiden för det. Jag hade världens bästa lärare med mej i form av min kära särbo och proppen åkte liksom ut och jag förstod hur det var tänkt att framföra den där brädan. Jag var så otroligt stolt och lyckligt när jag klarade åka ner för backen utan att dratta på baken. Jag säger hej då till skidor och Hej, hej till snowboard. Vilken känsla. 

Efter sex dagar i backen hade jag inte riktigt fått nog men hemfärd väntade.
Det blev en jobbig färd hem eftersom det kommit en halv meter nysnö. Men vi tog det med ro och hem till byn kom vi. 

Så jag vad ska jag säga, tack för slutet och ännu större tack för början. Det känns som det kommer bli ett fint år.




Jockarp





1 kommentar:

  1. Så mysigt ni ser ut och har haft det:)
    Så härligt med snö.
    kram

    SvaraRadera