onsdag 9 mars 2011

Dåliga gener forts....


Kom igen katten, de svänger ju ;)

Det finns ju många olika forum här ute i datavärlden och ett som används flitigt är ju ansiktsboken.
Där gjorde jag ett inlägg i en persons logg efter att personen skrivit att den måste gjort världens största misstag.
Så här såg det sedan ut. Det är roligt....
Jag kallar mej för L och den andra för P

L/ Nej P lilla jag vet en som gjort ett större, hur ditt misstag än ser ut, så är detta värre, det var väl glädjande:)

P/ Tror ingen gjort ett större än det här :/

L/ Lägg av, du har väl knappast lämnat din fru och ditt barn va? Finns det något värre, i så fall är jag supernyfiken på vad du ställt till med :)

P/ För det första är det min faster du pratar om och jag tycker inte att du ska sitta och skriva ut de för hon finns ändå på min facebook och hon är ändå min faster. Hon kanske gjorde nåt dumt men att sitta och skriva ut de är lite lågt.

L/ Oj är det, de tänkte jag inte på , men jag har väl inte skrivit att det var hon, de var du som gjorde de.
Det var väl inte så smart gjort P.
Tänk lite innan du skriver :)
Hoppas du får en bra dag.

Alltså inte heller den vassaste kniven i lådan, sen att skylla på mej, att jag skrivit om hennes faster gör mej bara mer övertygad om att dom har samma blod i sej, jag ser likheterna, tydligt.
Skyll ifrån dej hela tiden, det är aldrig ditt fel, det är alltid någon annans fel.
Jag blev väldigt full i skratt iallafall, dom pratar så mycket om att blod är tjockare än vatten, de är möjligt, men kan de inte vara så att vissa släkter blivit begåvade med en mindre mängd hjärnceller med, jag tycker de verkar så.
Det är så att när normalbegåvade människor, beter sej som lågbegåvade, så känner jag mej väldigt högbegåvad, det göra jag hela tiden numera vad det gäller en viss släkt.
Säger som vi sa när vi var yngre....IQ fiskmås, vad det betyder få ni räkna ut själva.

Efter denna lilla konversationen fick jag ett mail från P, där står det.

Min faster kanske gjorde nånting mot dig som du verkligen verkligen blev ledsen för! men därför behöver inte jag veta det och du behöver inte göra ett helvete för henne! jag älskar min faster för den hon är, hon är verkligen den gooaste personen jag vet! sen vad du tycker skiter jag faktiskt i. jag känner henne kanske inte på samma sätt som dig , men jag bryr mig inte för hon är min släkting , min faster och jag älskar henne lika mycket för det!
Jag menar inte alls nåt dumt, men du behöver inte kommentera så, det är inte shyysst! sen om du tycker jag är barnslig som sitter och skriver det här får du tycka det, men som sagt, ja bryr mig inte

Jag kände att jag skulle försöka förklara för den här damen hur de hela hänger ihop, jag försöker lägga mej på en nivå där jag tror att hon kanske kan förstå vad jag menar.
Jag är inte säker så jag uppmuntrar henne att prata men sina föräldrar.
Här kommer då mitt svar.

Hej P!
Ursäkta, men du är nog inte riktigt mogen för att förstå detta P.
Om du tycker att jag gör din fasters liv till ett helvete så vill jag att du sätter dej ner och funderar lite på vad jag ska säga till dej nu.
Jag vet att de kan vara svårt för dej att förstå, för du är faktiskt inte så gammal än, men en vacker dag när du står inför detta stora att föda ett barn så kommer du förstå vad jag skriver här, eller om du pratar med din mamma så kan hon kanske förklara för det.

Din faster gifte sej med mej, hon lovad att leva med mej. Inöd och lust som det heter.
Hon höll det ca tre veckor, jag var höggravid och hon kommer hem till mej och säger att hon inte längre vill ha de lilla barnet jag bär på.
När du själv blir gravid någongång så märker du att du förändras som människa, hormonerna svallar så att säga.
Lite senare säger hon även att hon varit otrogen imot mej, och att hon tänker lämna mej, allt detta händer vad som var planerat 10 veckor före barnet skulle komma,, nu kommer lilla Mollie två veckor för tidigt, alltså lämnar hon mej 8 veckor innan jag ska föda vårt barn.

Och det är här jag vill att du ska prata med din mamma och fråga henne om hon kan sätta sej in i känslan av att ensam, övergiven,förnedrad och skräckslagen föda ett barn.
Föda ett barn som du vet att du ska och måste försöka ta hand om och uppfostra själv, pga att partnern valt att fega ut och bara dra.

Du får gärna tycka att hon är den goaste och finaste människa i världen, det tyckte jag med, men det är hon inte, hon gjorde allt detta imot mej och ett litet barn. Hon kan inte göra det ogjort, men hon kan stå för det, vilket hon har valt att inte göra..
så helst vill jag inte att du säger att jag gör hennes liv till ett helvete, de har hon klarat så bra på egen hand.
Hon har gjort valen, och nu får hon leva med det, men anklaga inte mej för att vara oshysst.

Och jag tycker inte alls att du är omogen, men jag kan inte förstå att du tycker om henne bara för att ni är släkt.
Men de får ju stå för dej.
Men en uppmaning till dej är att prata med dina föräldrar om detta som hänt, dom kan kanske förklara att det inte är så lämpligt att göra som din faster gjort.

Ha det fint och ta hand om dej, och hälsa hela familjen.
Kram...

ps, är det nåt annat du funderar över, så får du gärna höra av dej. ds.

Jag fick inget svar, så antingen trillade poletten ner en bit, eller också inte.
Ja ni förstår kanske att man är glad över att man har släkt och vänner som har lite mer innan för skalet som man kan ha normala samtal med, som man kan utvecklas ihop med.
Och jag hoppas att fortsättningsvis slippa diskutera med människor som bara är pinsamma.
För som jag redan sagt så tror jag knappast att denna historien kan bli så mycket pinsammare än vad den redan är för min sk fru, och hennes släkt.
Men jag vågar knappt säga det, för man vet ju inte när nästa otänkbara och omöjliga grej poppar upp från min sk frus eller hennes genlike.
Sammanfattning av dessa inlägg måste nog ändå vara som både kommentarskrivaren i går skrev och de jag jag själv är inne på.
Det MÅSTE ligga i generna.
Om det nu inte bara är galenskap.

En bild på ett litet A-barn :)

Fiskmåsfritt i Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Kloka ord från en klok medmänniska. Kan man annat än att bara älska dig Leonora, älska dig för den du är och att du klarat av det du gjort på ett så fint vis... på egen hand dessutom. Att verkligheten är grym har ju du fått uppleva och jag tycker du gör rätt i att ta fram alla de fula trollen från de mörka skåpen. Upp och ut med dem i ljuset så försvinner de, fast trollen själv inte mår så bra av det.
    Du är i motsats till andra värd all heder och jag tillsammans med många andra önskar dig allt gott.

    SvaraRadera
  2. Har följt din blogg ett tag nu och inte sett något tvivelaktigt i ditt beteende hittills. Det du varit med om är otvivelaktigt för jävligt och din sk fru är utan tvekan en klen, feg och patetisk människa som inte kan stå för vad hon har gjort. Att du gör hennes liv ännu lite jobbigare är jag för ;)

    Men jag blev lite illa berörd av det här inlägget... Är det verkligen okej att begära att ett barn (med viss reservation för att jag inte vet hur gammal personen i fråga är) ska behöva veta och förstå vad hennes faster har gjort och behöva sättas under den pressen att hantera det känslomässigt när hon verkligen inser vilken skit till faster hon har? Jag är inte så säker... Skulle hon inte kunna få leva i tro att hennes faster inte är så dålig ändå? I don't know...

    SvaraRadera