fredag 18 mars 2011

Hej mitt vinterland....

Snö igen..

Vintern gör ett nytt tappert försök att hålla sej kvar här nere i söder, men de kommer inte att gå så länge till, redan på Söndag utlovas sol och fem, sex grader varmt.
Och nästa vecka ska vi inte bara prata om, då lär det bli tufft för kung bore att hänga med, 11 plus och sol.
Skånesdjurpark ligger väldigt bra till som ett utflykts mål för oss som gillar att röra på oss....Det är bara början på en underbar vår/sommar och höst.

Natten har varit tuff, jag provade att ha lampan släckt och istället ha ett par självlysande spöken tända, Hmm myset tyckte att dom var så mysiga så var tvungen att ligga vaken ock titta på dom.
Jag får se vad jag gör för val i kväll.

Gårdagen bestod mest av mys med vänner.
Vi var i Valje hela eftermiddagen, där avnjöts en sallad och sen även lite sötsaker till kaffet.
Mollie fick en behövlig manikyr, när hon slocknat i soffan.
Sen bar det hem till borgen, vi hade veckohandlat så det var mycket som skulle bäras in, matkassar och fem paket blöjor som jag köpte på grund av att de hade dimpt ner nya erbjudande i lådan, och dom varade klart inte i all evighet, dom vet vad dom gör så man ska konsumera mera.

Väl inne med allt så åkte myset ner i babysittern in med maten och sen skulle de brassas fläskpannkaka, de snoddes ihop på ett kick och sen skjuts in i ugnen
Sen gav vi oss på att baka baka lilla kaka, kladdisen stod på tur.
När den stod i ugnen, messades det men min lekkompis, och det var lekdax.
Ut med kakan, matning av hästarna, påklädnad av myset, sen iväg igen. Nu snackar vi multitasking.
Hos lekkompisen nattades Mollie i hennes alldeles egna säng, (så skulle det varit överallt).
Myset sov hela kvällen och vi åt godsaker och drack kaffe.
Vi smidde nya planer, nya bus och utflytsmål.
På det hela taget ännu en dag i Vilhelmssons tycke och smak. Säger bara glidare :)
Men det har vi gjort oss förtjänta av, efter skiftarbete i tretton år är det väldigt behagligt att gå hemma och använda skattemedlena som man betalt in i så många år.
Även det här med att man nu lyckats få ur skiftandet ur kroppen och att man faktiskt har rutiner.
Upp vid, sex, sju på morgonen och i säng vid elva tolv snåret på kvällen, är ju helt underbart, förr i tiden kunde man slockna vid åtta, nio på kvällen, vilket liv va, nej detta passar mej perfekt.
Pigg och allert.

Fick ett mail igår om att någon hade nominerat mej till Mix megapols tjej plan, ut och åka med Gry forsell, de hade väl varit roligt, frågan är bara vad myset ska bli av?
Men det får vi väl fundera över, jag är iallafall glad över nomineringen.
Jag vet nog vem den skyldiga är, och vi har mycket på gång.
Älskar jag kreativa människor eller? 
Ett solklart JA på den frågan
Tack.

Inga jätteplaner för dagen, kanske en promenad med lilla grannen.
Och i kväll blir det sexårs kalas hos Mollies kusin.

Nu soffhäng, med kaffe och kladdkaka.


Jockarp..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar