tisdag 8 mars 2011

Dåliga gener....

Mitt mys...

Kreativiteten är som bäst på morgonen, och här är vi minsann upp och väcker tuppen varje morgon *gäsp*

Jag tänkte skrivit om något annat, som också handlar om släktband, men det tror jag att jag sparar till morgondagens inlägg, de är så roligt så jag måste skratta och fundera lite till, min hjärna är på högvarv.
Men nu ska vi se här, tänkte göra en liten kartläggning av märkliga händelser i min sk frus släkt.
Detta lär bli spännande och tufft att hänga med i svängarna, men jag ska försöka få det så lättförståligt som jag bara kan.
Detta är vad jag vet.
Det kan ju gömma sej mer och fler såna här sjuka grejer längre bak, men det är inget jag vet och kan därför inte skriva om det, men det skulle inte förvåna mej om det fanns mer, de kommer kanske fram en vacker dag.
Så här mycket vet jag iallafall.
Min sk fru har en äldre halvbror som är på pappans sida, detta framkom när min sk fru och hennes systrar var gamla, alltså har det hållits hemligt ett tag.
Halvbroderns mor lämnade deras far, varför vet jag inte, men hon stack med det lilla barnet.
Min sk frus mamma stack i sin tur från barnens far, vilket resulterade i att min sk fru levde med mamman och två systrar.
Min sk frus mormors syster har en son som också valde att lämna sin fru och sina barn.
Ja och sen har vi ju källan till denna blogg med, min sk fru, hon lämnade ju mej med.
Jag förstår att det är virrigt, jag fatta de knappt själv.
Men jag förstår nu idag att detta är något som händer och hänt i alla tider i deras släkt, det är ju klart därför ingen reagera på vad min sk fru gjort, det är ju så att man har väntat att det ska hända igen och det gjorde det, frågan är bara när det händer nästa gång.
Jag tror helt enkelt att det bästa vore om den släkten inte satte fler barn till världen, dom förstår nog inte riktigt innebörden av att sätta nya små fötter på vår jord.
Det är väl möjligt att de skulle fungera om det läggs in lite normalt blod i barnens ådror, men jag tvivlar starkt.
Ränderna går nog inte ur så lätt, det är ju bara att beklaga dom som väljer att blanda sitt blod med denna tillsynes märkliga släkt.

Men jag söker förklaringar på detta sjuka beteende och här är kanske svaret.
Det finns ju släkter med så att säga "dåliga gener", vissa har lättare att få tex, cancer, parkinson,eller hjärt-kärl sjukdomar vissa har lättare att bli överviktiga, osv. Så förmodligen är det väl så att det finns, "sättabarntillvärldenochstickagener" med. Och det verkar sannerligen som om min sk fru fått en hel del av just den genen.
Stackars människa.

Nu till något betydligt trevligare.
Vi gick en lång runda på berget med mollies kavaljer och hans mamma igår, det är något vi gör en gång i vecka, och ska försöka fortsätta med de.
Och nu när myset blir lite större och man inte behöver ha så mycket kläder på sej så blir det babybjörnen på magen och sen drar vi offroad, de ska bli underbart att kunna gå på mysiga stigar istället för på grusade vägar, ja de är ju inte fy skam de heller, men det är ändå något visst att gå över stock och sten.
När vi kom hem och det var fika dax så låg Mollie på fällen och hennes kille började pussa på henne, tyvärr lyckades jag inte få ett kort på de, men de går väl fler tåg. Söta var dom iallafall.

Idag kommer mina päron hem från sin lilla tripp, de ska bli så roligt att höra vad dom tycker om Mollie, om hon har växt, om hon har gjort så storslagna framsteg i deras ögon som hon gjort i mina.
Vi har iallafall saknat dom, det tror jag även att norfolk grabbarna har gjort.
Skönt när ordningen är återställd här på berget.

Näpp nu får vi lägga på en rem här, måste mata hundar, hästar, sätta fyr i pannan, och lasta myset och bege oss in mot city...

Mollie och hennes kavaljer :)

Kärlek i Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Min Guuuuud... vaddå man funderar på att flytta till Jockarp? Folk, eller i alla fall ni är ju klockrena... minst sagt.

    SvaraRadera
  2. Hmm jag tror att det är ett arv sånt här. Min vän blev lämnad när hon väntade sitt andra barn, av en man som tjatat till sig detta barn-men som han kom på att han inte ville ha när det blev dags. Vem som fick skulden för hans beteende, HON såklart (vems kunde felet annars vara liksom?) och detta av sin svärmor som gått igenom EXAKT samma sak med sina två barns pappa. Gener helt enkelt. Och galenskap. Tack för att du delar med dig så öppenhjärtligt. Vore kul att veta hur många som följer din blogg. Känns som du har en skara läsare varje dag?

    SvaraRadera