söndag 13 mars 2011

Mollie Mimmi Vilhelmsson....

Sockersött.

Oj vilken dag det blev igår, det var verkligen en stor dag här hos mej och mitt allt.
Gästerna dundrade in på utsatt tid, så kvart över fyra var huset fullt av familj och vänner.
Vi började med att plocka till oss lite mat och sen bar det vidare in i salen, när alla fått mat och satt sej så sa jag några ord om min underbara dotter.
Jag läste en liten dikt för min dotter och min bror tände ett ljus för henne.
Som bevis på dagen sattes ett guldhjärta runt hennes hals som bestod av min mormors nedsmälta vigselringar.
Hjärtat var såklart graverat med Mollies namn.

Något jag funderade mycket på var varför man blir så nervös när man ska prata framför människor som man känner så väl och människor som betyder mycket för en.
När man är på kurs eller något liknande så kan jag prata om vad som helst närsom helst och hur som helst, men det är annorlunda med nära och kära, de borde ju vara precis tvärtom.
Hur som helst så fick mitt allt officiellt sitt namn till slut.

Sen blev det tårta, kaffe och cognac och Mollies moster höll ett tal för oss. som jag tyckte var väldigt fint. Här kommer det.

I topp gick flaggan.
När du fick Mollie i vagggan.
När Mollie kom blev allt självklart.
Att du är en fantastisk mamma är uppenbart.
Fast du har ju tränat på kusinerna två.
Och funnits för dom sen de var små.
Nu kretsar allt kring Mollie din tjej.
Undrar du något så fråga Jocke och mej.
Nu väntar och längtar hela vår familj.
På att du nån gång ska be oss hjälpa till.
Älskade Mollie tänk om du  kunde fatta.
Att du redan har fått oss alla att le och skratta.
Vi vill va med när du tar första klivet.
Och vart du än går här i livet.
Vi önskar dig all lycka på vägen genom livet.
Och att du alltid tar oss förgivet.
Vi finns för dig dygnet runt.
Om det är viktigt eller bara strunt.

Vi blev så glada för dom fina orden och som några vänner sa, vi fick en "tårta" i ögat.

Sen blev det present öppning, men Mollie hade tröttnat på kalasandet och hade intagit liggläge i spjälsängen,
så i stället fick jag hjälp av en hel hög av barn att riva av pappret runt paketen, de var nästan som julafton.

Det blev en perfekt dag och jag är glad och tacksam över att dagen blev så fin, det blev en dag att minnas, iallafall för mej, myset är nog tyvärr för liten, men vi filmade och de togs en hel hög med bilder. här kommer några.

Guldhjärtat ska på plats.
Alla underbara gäster.
Tack för hjälpen.
En av tårtorna.

Tacksamhet i Jockarp.

4 kommentarer:

  1. Tack för att vi fick vara med på den stora dagen <3 Allt var verkligen perfekt och så fint sen var ju myset på strålande humör <3

    SvaraRadera
  2. Grattis till Mollie!!

    Vilken härlig och mysig namngivning...
    Jättefin dikt...
    Fina bilder...

    Kram Lucette

    SvaraRadera
  3. Tack snälla för ett mysigt kalas. Hoppas huset står kvar.Hjälper gärna till att äta upp tårtan som blev över:) Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Vad fin hon är:) Kul att namngivningen var lyckad!

    SvaraRadera