tisdag 27 mars 2012

Fru, fru, ex fru...

Vad passar väl bättre än lite sommarbilder?


Sådär jag, nu kände jag att nu får det vara färdig fjantat från ex fruns sida.
Nu ska jag har dom saker som tillhör mej och vad det gäller det förråd jag bistått henne med i snart två års tid så ser jag även detta som en avslutad historia, frågan är ska man ta ut en hyra ;) Skojar bara...

Jag kände inget behov av att ta kontakt med ex frun och tvivlet var från min sida stort att hon inte ens skulle behaga svara om hennes före detta livskamrat, förrut hennes allt ringde.
Så i stället ringde jag upp hennes skyddsängel, tilllika vår bröllopsfotograf som hjälper henne i allt vad som hon tänkas kan behöva hjälp med nu när hon bor i stora staden, vilket jag förstått är en hel del. Hur betalningen sker för den hjälpen kan vi väl spekulera lite i på varsit håll.

När jag presenterade mej och frågade om han mindes mej så svarade han lite fnittrade och nervöst att det gjorde han, jag funderade på varför han uppträdde så nervöst, kan de möjligtvis vara att han förstått med tanke på den friande domen i rättegången (som han förövrigt själv medverkade i) att de jag sagt är sant och det lilla ex frun jiddrar om är osant, skulle minsann kunna vara så.

Givetvis ska hon få kopia på alla dessa fina bilderna :)


Jag informerade den ena av muskitörererna, vilket förövrigt nu bara är två till antalet, att jag tänkte sluta husa hans lilla leksaks saker här i palatset.
Jag tänker köra upp till Stockholm i slutet av veckan och stanna kvar i krokarna ett tag då jag även har för avsikt att åka ut lite söder om söder och hämta upp mina saker, lite som med muhammed och berget, vilket jag kan tycka är dålig stil av ex frun.
Att här ska berget behöva flytta sej, med tanke på att jag tar jag hand om vad hon lämnar efter sej och att jag ska behöva lasta ett litet barn i bilen och köra 60 mil bara för att hon är fegare än de fegaste och inte kan göra upp sina affärer, fy skäms på den strutsen.

Vidare informerade jag den lille budbäraren att de där spermiedoserna vi har i Danmark ex frun och jag, där tars det ut en hyra varje år för att dom ska hållas nedfrysta och inte tappa stinget ;) den avgiften kommer numera att betalas från ex fruns konto, rättvist tycker jag.
Jag informerade även att min tanke var att få betalt för bilen hon glider runt i vilket släkt och vänner är helt på det klara med vilken som betalat, om någon säger något annat i fråga så ljuger dom.

De glädjande i samtalet med den lille mannen (med den dåliga andedräkten, vilket jag nu slapp känna) var att han informerade mej att poletten trillat ner i huvudet på ex frun att hon inte skulle kunna få ett ruttet öre från mej för dom få veckorna hon var min fru.
Detta kan ju klart ha att göra med att hon kommit på att hon valt historiens sämsta ombud för att föra hennes talan.
Men det är ju skönt att hon fattat hur juridik ser ut, sol och vårande är straffbart och det skulle hon minsann fått se om hon valt att kasta yxan ännu en gång.

Vidare skojigheter i borgen, jag hörde ifrån den utebliva dejten vilket jag såg som trevligt, hon hade inte dragit likt min ex fru med svansen mellan benen utan hon hörde av sej och ville gottgöra missförståndet med en ny lite träff. Sånt gillar vi.
Myset och jag hängde med russinpaketet under körsbärsträdet bland skillor och vårlökar en stund, de är livskvalitet i stora mått det.


Livsnjutarna ;)



Jockarp.

3 kommentarer:

  1. Hej hej!

    JA det är välan på tiden att ni kan avsluta denna fruktansvärda historia.
    Må hon för alltid vara barnlös, den usla ynkryggen.
    Och jag hoppas innerligt att du kommer vidare och får ett fint liv, trots allt hemskt som hänt, att du kan njuta av DIN fina dotter..

    Kramar Carola..

    SvaraRadera
  2. Hej hopp!

    Rätt alltihop - utom att jag inte tycker att X-draken ska betala spermieförvaringen. Jag kan förstå hur du tänker men jag hade aldrig låtit henne fortsätta vara inblandad i mitt liv om hon vore mitt X! Tänk om du vill ha ett syskon till fina sötMollie senare...då kan X:et kanske sätta stopp om hon betalar "hyran"?!
    Hon har dragit en sådan j-a (förlåt) nitlott så det liknar ingenting. Du är vacker, klok och stark. För mig ser hon ut som en nolla. Rätt och slätt.
    Kramar,
    Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej.

      Och tack för synpunkterna, det är så här att doserna är åtta till antalet och eftersom vi stod på dom som ett par så ska dom alltså delas lika, jag har betalat dom en gång så jag tycker nu att hon kan stå för årsavgiften på 1200 danska kronor eftersom hon inte vill överlåta dom till mej. Så om cirka tio år har vi betalat ungefär lika mycket för dessa doser, helt rättvist i mina ögon. HAr jag fel?

      Vänligen Leonora

      Radera