tisdag 12 februari 2013

El + vatten = Spänning ;)

 

Veckohandling i en kaosartad butik, varoruppplockandet (Långt ord ) på hela sortimentet gjorde att framkomligheten var urusel, man fick sicksacka sej fram genom butiken. Mollie tyckte att det var superkul hon stod i vagnen och lekte bil. Hon stod upp ända tills äggen sattes ner, då skulle hon plötsligen sitta och helst just då på äggen.
Lilla damen skulle sen välja glass sort, jag fick lyfta upp henne till boxen och där hängde hon och hade beslutsångest. Hej spagettiarmar.

När vi gick ut från butiken snubblade jag över biobladet, till min stora glädje såg jag att det skulle vara friskt med filmer under sportlovet, Knattebio med röda bokstäver lös mot mej. Glad jovisst, nu ska här gås på bio. Både lilla Anna och långa farbron och Var är vem ska vi försöka pricka in. Som jag saknat att sitta i en biosalong och glufsa popcorn. Dejt någon? ;)

Hem och lite fortsatt jobb med städning, nu är vi ikapp med disk, tvätt och städ, det är ju inte så svårt när man har en lite hjälpreda som hänger med på allt och försöker och vidare mantrar orden.
-Kan själv.


Moppning på G :)


Jag hade besök i palatset av en journalist ett mycket trevligt möte må jag säga, söt var hon också, vilket jag ångrade lite att jag inte sa. Varför gör man inte det för? Näpp bättring på den fronten utlovas :)
Vi blarrade om allt möjligt och svävade ut från ämnet ett flertal gånger, nyfikna jag frågade klart en hel del jag me.
En fotograf jag haft nöjet att träffa innan kom förbi och tog lite bilder, Mollie hade choklad runt munnen när bilderna togs, jag vet inte riktigt vad jag tyckte om det, men visst det är ju så livet ser ut så varför inte.
Möten med människor när tiden flyger iväg är ju ett gott tecken på att det är trevligt och intressant. Tiden flög fram och vips hade det gått över en timme. Jag hade nog kunnat surra några timmar till, men vissa andra har ju ett jobb att sköta.

Jag har åter haft trubbel med min teve, kanalerna fattades som jag betalar för, jag ringde upp boxer när jag väl kom fram pratade jag med en trevlig tjej, en ny signal sändes ut och efter en timme skulle felet vara återgärdat. De var det inte, ett nytt samtal till ännu en trevlig tjej, hon bad mej rabbla några siffror som stod på kortet, fel kort, det kortet hade jag sagt upp förra året. De var ett "Tvillingkort" Ja så ofta tittar jag tydligen på annat än barnkanalen på teve. Jag bytte kort och vips funkade det, vi skrattade både jag och fröken boxer. Fan jag måste skärpa mej och få ett vuxnare liv.

Currygryta och ris stod på menyn, smarrigt värre. Efter det angrep vi elvispen. dags för lite kakbak. Mollie älskar att köra elvispen men det är ett väldigt högt ljud på den, de rådde vi bot på under gårdagen minsann.
Vad det gäller mina problem med elen och huvudsäkringarna så har problemet åter blossat upp, fyra säkringar dom senaste två dagarna, jag kan ju inte var hemma bara för att byta säkringar, nej detta måste lösas inom det snaraste.

Så jobbar vi :)
Idag blir det skalbaggen för myset och jag ska skriva bok.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar