lördag 2 februari 2013

Ledighetsansökan...



Ström. ström, ström. Visst är det väl fantastiskt. Stackars all dom som är el allergiker säger jag bara.
Strömmen i mitt hem har spelat mej ett spratt. Halva huset strömlöst den andra med ström. kraftbolaget svarade som så ofta dessa stora jättar gör när man ringer till dom och ber om hjälp. Det är inte våra sladdar, vi står för matningen fram till just det stället men inte vidare, sen ligger det visst på mitt bord. Varför, jag frågar varför är det alltid så.
Det är som med försäkringar, jag betala feta försäkringspremier varje år för att man ska känna sej trygg om något händer. Om det skulle hända något så är det någon pytteliten text i avtalet som ser till att försäkringsbolaget inte står för just den lilla grejen jag behöver hjälp med, ibland blir jag väldigt väldigt trött.
En gnistjagare tipsade mej om vad problemet kunde vara och det var bara att ge sej ut på jakt.

Mellan jagande så behövde min lilla dotter stimulans, tanken var att vi skulle få besök av en vän och hennes dotter, men detta fick avblåsas på grund av strömproblemen. Men Mollie behövde stimulans med eller utan ström så målapenslarna åkte fram, hon blev nöjd. Hon var duktig och kladdade inte så farligt. Glad mamma ;)

Det var en mycket fin och positiv insändare i tidningen Blt igår, jag vet vem som skrivit den. Redan klockan sju på morgonen fick jag kommentarer om min skrift. Kul.



Dagen fortsatte och misslyckandet var totalt vad det gäller strömbiten. Elnissen kommer ut och tillslut löser vi gemensamt problemet. Min bror kom på att det stod en stor byggfläkt och tuggade ström på ett nybygge, denna ihop med att ett av husen på grund av utlandsresa nu går på elpatroner gjorde att det blev överbelastat. Hej hopp att jag hade kunnat tömt varje butiks lager av proppar, det hade liksom inte hjälpt. Glad var jag att vi kom fram till vad felet var.
Vidare ballade vattnet ut, det var endast självtrycket som gjorde att det rann en liten stril i kranen, något var fel. *morr* precis som att det inte räckte med saker jag hade noll kunskap om, dags igen alltså. Var börjar man leta när man inte begriper hur saker hänger ihop. Utmaning alltså. Efter lite trix och tryckande på lite olika knappa fick jag igång även den delen av palatset.
Efter allt detta strul så tänker jag minsann ta en dag ledig. Vilket ska bli "dö"skönt ;) Äventyrsdags alltså.


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar