söndag 24 februari 2013

Omslag....

Skratt är bra :)


Bokomslaget har jag nött och blött om hur jag vill ha det, min bild har varit klar, men frågan har varit, är det genomförbart?
Jag vet nu svaret på den frågan, vi jobbade på igår, ja eller mest min käre vän då, jag satt bara och hissade och dissade.
De viktigaste är att människor förstår och ser de jag ser. Jag vill inte ha en massa frågetecken, då har jag liksom misslyckats. Min tro är ju att jag kommer att få intelligenta läsare men man kan aldrig vara säker. Alla ska förstå det är mitt mål.
Baksidetexten tycket jag var grymt bra och bilden likaså som är vald för de ändamålet. Texten däremot hade min bokmorska ett annat förslag till som jag måste ta i beräkning. De lutar åt den jag satt i ett tempo som en raket, jag gillar den och jag gillar den mycket. Men för den delen så är jag villig att ta in och överväga vad andra har för idéer och synpunkter. Där är lite av min mognad. Jag lyssnar och funderar.
Ja ni förstår det är inte bara det att texten ska sitta i boken och att alla ska kunna följa den lilla tråden, det är så mycket mer.
Jag får väl erkänna att när jag körde ner till min bokmorska första gången så tyckte jag att jag var så gott som färdig, det var jag med men texten hade skrivits när jag var känslig det var alltså en process. Den har nu varit tvungen att skalas av för att andra människor ska kunna läsa de jag trodde stod där, de som fanns i min hjärna. Jag skrev två meningar och tänkte den tredje, det hade ju inte varit lätt för läsaren att veta den meningen :)
Snurrigt hehe ja och så har jag det, det är inte alltid lätt att vara jag.

Åhhh Hopp :)


En joggingtur och de blev en runda jag varit skraj för ända sen i somras, jag sprang den då och då var det 20 grader varmt och jag var inte på långt när så vältränade som jag är i dag.
Jag grät nästan när backana höll på att knäcka mej.
Igår var det noll grader och 30 cm snö och de gick så enkelt så jag fick nästan tårar i ögonen av den känslan. Sinnessjukt jag vet.

Kvällen blev det häng hos kusinerna, storkusinen hade en kompis på besök och han och Mollie fann varandra direkt, dom var som ler och långhalm hela kvällen, jag behöver väl knappast säga att jag blir lyckliga va?
Pang! rätt ner i asken med den dagen.

Nybadad och fin :)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar