tisdag 4 februari 2014

Febran....



När mysets ben nuddade mina under natten kände jag att dom var skållheta. En testning vid frukostbordet visade på det vi befarade. Feber. Det är lite konstigt för det är inget annat fel på henne, varken hosta eller snorande vilket fröken bonus lider av.
Stora delar av dagen fick därför omarbetas. Mollie skulle till dagis och jag skulle till bruket på ett möte med huvudskyddsombuden. Dagis var inte att tänka på, här var det mys i soffan som gällde.
Fröken flickvän skulle i väg med lilla mini så där fanns ingen möjlig lösning, någon var tvungen att missa sitt åtagande och eftersom att det var mitt mys var saken given.
Men under förmiddagstimmarna piggnade myset på sej så morfar ringdes in som filmsällskap.
Han ställde gladeligen upp vilket jag är tacksam för. Så enkelt liksom.
Fröken flickvän kom sen hem och löste av honom. Allt hade gått utmärkt.

Jag var på bruket och även mötet gick bra, vi var klara ganska tidigt vilket var bra. Jag kollade statusen på Mollie och hon åt och drack bra. Detta gjorde att jag fattade beslut om att ta en halvtimme på gymmet innan hemfärd. Ingen blir bättre av att skippa träningen.

Jag möttes i dörren när jag kom hem av ett ropande mys.
- Mamma.
Hon är så underbar så det går inte beskrivas i ord. Myset måste upplevas ;)
Vi hade en lugn eftermiddag även om hon försökte orka busa lite när medusinen verkat.
Ja det där med medicin är ju en sak för sej själv.
Myset genomskådade ett antal gånger under dagen att vi preppat diverse vätskor med febernedsättande medel.
Det smaka illa löd hennes domar.
Efter många om och men överlistade fröken flickvän henne och hon fick i sej en välbehövligt slurk.

Den andra morfaren kom inom en sväng och som så ofta bar han på en påse med godsaker.
Det uppskattas av stora och små.
Spontanbesöken kommer ofta och dom är väldigt trevliga trots att dom inte vara allt för länge. Jag tror att lister hägrar allt för mycket ;)

Två små hundar förgyllde de bägge tjejernas afton och även mormödrarna piffade till deras afton.
När fröken flickvän skulle till gymmet för ett par olika träningspass fick jag avlastning av den ena mormorn och hon var vänlig nog att hänga kvar med oss i borgen tills vi var fullbemmanade igen.
Mollie somnade väldigt enkelt vilket inte alls var så märkligt. Jag hade själv behövt en smula av den varan, men den uteblev.
Nattjobb stod på min almanacka. *Gäsp*

När man är ur form få man äta massor av glass ;)


Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar