tisdag 25 februari 2014

Vårtecken-Myset ;)



Myset vaknad vid sjusnåret och jag gick sömnigt in i hennes rum och la mej bredvid.
Vi pratade lite sen säger hon helt plötsligt;
-Jag vill ha en kram mamma, en sån där bamsekram.
Jag fnittrade till och informerade min lilla ängel om att bamsekramar var det enda som levererades i det Jockarpska hemmet.
-Nu vill jag gå upp, sa hon sen nöjt.
Goa unge.

Vi myste till det lite i soffan till favoriten Dora. Dessa tidiga mornar gör mej ingenting när dom börjar på detta viset.
Men med en huvudvärk som legat och gnott i skallen sedan dagen innan fick jag lägga mej en timme i sängen med täcket över huvudet för att kurera mej lite.
Myset kom in och hoppade upp till mej och jag föreslog lite luft.
Hon säger till mej.
- Jag stannar inne medans du tar lite luft mamma.
Jag flinade gott och gick ut.
Ett par samtal sköttes undan när jag stod och hängde vid staketet i den sköna vårsolen. Allt börjar om nu och snart börjar nog gräset gro. Underbart.
Jag vände in en sväng några minuter, mest för att få på myset kläderna och cykelhjälmen. Vi drog upp i byn.



Hela byn låg öde men det spelade oss ingen roll. Vi öppnade grinden till kusinernas domäner och gick in och tjuvlånade studsmattan.
Det var inte värdens bästa grej att studsa på mattan med en huvudvärk som precis börjat ge med sej.
Men nej jag brydde mej inte, ville Mollie hoppa med mej så skulle hon givetvis få hoppa med sin mamma.
Hon låg på mattan och jag grenslade henne och hoppade. Hon tjöt av skratt.
Morbror kom hem och bjöd på fika och sen ramlade kusinerna in en efter en.
Mollie började snurra i en snurrfotölj, varv efter var, minuter efter minuter. Efter en halvtimmes snurrande spydde hon över hela stolen, sej själv och mej.
Åksjukan var ett faktum.
Hon blev inte ledsen eller rädd vilket var skönt. När det var uppspytt så var hon på banan igen.

Vi tog ett varv till med cykeln. Hon får bra fart nu i backarna så jag får minsann vackert springa efter henne.
In en vända till morfar som höll på att svetsa lite på vedklyven. Vi passade på att sno lite mat när vi ändå var inom :)

Vi hade en fin gemensam dag utan en massa måsten.
Dessa dagar behövs då och då.

Kvällen avslutades med ett viktigt samtal med fröken flickvän. Dessa samtal behövs även dom då och då :)



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar