måndag 10 februari 2014

Våren....

Ohej ohå ;)


Flitens låga lyste skarpt på oss i Jockarp i går.
Badtunnan sattes i gång på förmiddagen och medans vattnet gonade till sej tog myset och jag cykeln och drog upp till kusinerna. Hela familjen var hemma vilket var trevligt.
Vi busade ute en stund till vårsolens strålar. Fåglarna kvittrade och känslan av vår var enorm. Det går på rätt håll liksom.
Vi tog en paus i buset och gick in och kollade lite på skidorna och till det tog vi en kopp kaffe. Det var super spännande och det slutade med en liten silvermedalj för mitt fosterland. Bra där.

På cykeln och hem i full fart, där möter vi fröken flickvän som precis kommit hem från ett hemmaparty. Hon hade bryggt kaffe och var laddad för altanhäng, jag hängde på. Valet var liksom inte svårt.

Jag slutade mysa och tog tag i livet lite. Bilen ska på service så den behövde en uppfräschning. Den blev urtjusig, medans jag ändå var igång med högtrycken så passade jag på att tvätta av altanen och även palatsets trappor fick sej en skurning.
Det kändes väldigt bra att få det gjort.

Som dom flesta människor som har barn vet är ju att barnen ska sitta i bilbarnstolar. Jag trodde att det var självklart att ska barnet färdas i bilen så ska de sitta i en speciell stol.
Detta är inte självklart för alla fick jag lära mej i går.
Det är heller inte självklart för alla föräldrar att ha umgänge med sina barn. En månads uppehåll är inget konstigt alls enligt vissa.
Jag lär mej nya saker varje dag ;) Bra där Leonora.

Vi hade en fin eftermiddag och hela familjen blev äntligen samlad igen. Lilla fröken bonus var dock inte i högform, sega sjukor som inte ger med sej. Vi hoppas nu att hon inte ska smitta lilla mini. Små barn och sjukdomar är nämligen inget som uppskattas. Det är direkt farligt.

När kidsen somnat för kvällen hoppade vi i badet, ett väldigt trevligt söndagsnöje vill lova. Himlen var helt stjärnklar och månen var grymt stark, nu väntar vi bara på att den även ska bli full ;)

Äntligen dags :)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar