torsdag 13 februari 2014

Utmaningsdags ;)

Det finns så många olika sätt :)


Lite bestyr på hemmaplan sen drog vi ut i världen myset och jag. Jag hade lite böcker som skulle få en ny destination så in till posten bar det.
Vi hade ett ärende på bolaget och när vi ändå var i krokarna så gick vi inom ICA och köpte mjölk och kaffe. När vi stod och packade ner varorna i en påse sa en äldre kvinna;
- Är det Leonora?
Ja det är det sa jag och jag känner igen dej med svarade jag.
Kvinnan berättade att hon haft mej som dagisbarn, hon ville minnas att jag var ganska påhittig och rättfram.
Mollie fick en snedtändning gällande ett sugrör till en merförpackning.
Jag flinade till och sa att humöret gått i rakt nedstigande led. Ingen nackdel med det inte ;)

Vi körde vidare till tant N och som vanligt hade vi trevligt och mina depåer med positiv energi fylldes till bredden. Myset hade mysigt med grabbarnas leksaker och ett fint pussel lades och som hon även fick med sej hem så det pusslade vi minsann innan läggdags med.

Vi åkte hem och tog ett dopp i badtunnan, det var lite småkyligt i början men det var nog bra för den yngre generationen, jag skulle nog helst villat ha tio grader till. Jag avskyr kyla.
Myste lämnades sen på undantaget, hon hade målat en teckning och på den satt det väldigt mycket tejp. Mormor blev säkert jätte glad över den ;)
Jag körde till bruket, ett pass på gymmet, det blev ett bra pass och det blev ensamt, vilket jag tycker är lyxigt. Alla maskiner till mitt förfogande.

Ja och sen var det då dags. Dags för förmodligen årets stora utmaning för mej.
Vissa tycker nog att jag är helt skruvad som ger mej in i detta, men jag väljer att se det som en väldigt kulig grej.
En sak som jag verkligen inte kan, det är att sjunga. Jag skulle verkligen vilja vara bra på att sjunga men jag är urkass på det.
Och nu har jag tänkt att bli något bättre på det. Jag ska nämligen vara med i körslaget.
Inte det slaget som är på teven, nej detta är företag i Karlshamns kommun som tävlar mot varandra.
Första träffen var alltså i går och det var då vi skulle få reda på vad vi skulle sjunga.
Temat för året var Karlshamn då och nu. Vi valde då. Vi valde en svensk låt vilket jag tyckte var bra.
Den andra låten vi ska sjunga är vårt eget val och det är minsann inte det lättaste.
Den får vi fundera på ett litet tag.
Sångövningarna gick bra och jag hade verkligen roligt. Det var ingen som tyckte sej vara bättre än någon annan. Ett härligt gäng alltså.


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar