söndag 21 september 2014

Halvmara..

De finns olika sätt att sitta på en stol :)


Ja, uppladdningen var inte den bästa, men benen kändes grymt pigga. Det bevisades den första milen på loppet. Under 50 minuter är lite väl tufft tempo när man vet att mer än en till ska springas. Men det visade sej kunna hålla.
Allt var perfekt. Mulet och ingen vind. Efter mil ett kom ett härligt avkylande regn som höll i sej till målgången.
När jag nådde målområdet var familjen på plats. Så sockersöta dom var, dom hade pysslat hela förmiddagen med att göra flaggor för att hej på mej. Snacka om att hela familjen involveras i dessa sportutövningarna ;)
Tiden slutade på 01:48:19 och en hedrande femte plats. Självklart var jag nöjd.

På vägen hem från loppet somnad tjejerna i bilen, vi bar in dom och lät dom sova en liten stund.
Fröken flickvän attack vilade i soffan medans jag tog en lång het behövlig dusch.
Middagen för dagen skulle avnjutas hos svärmor. Och jag njöt av varje tugga. Lyxigt att få maten serverad. Kaffe på det sen väntade bad för tjejligan innan nattnigen så hem vi for.
Jag tog en vända på berget med kamphundarna vilket var behövligt. Det var skönt att sträcka ut lite efter löppasset.

Efter nattningen som gick fortare än kvickt åt jag lite rester efter lördagens festligheter. Ostbågar på längden och på tvären ;)
Fröken flickvän och jag hade mycket intressanta samtal i soffans hörn. Vi pratade utmaningar och om hur man förändras genom livet. Att det finns så mycket mer av oss som just nu inte får någon plats på grund av det hektiska livet vi lever med tre barn, arbete och den så viktiga träningen.

De ser väl alla att detta är en båt :)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar